۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۷۱۱۵۳
همزمان با دهه کرامت؛

۱۱ کشور میزبان گروه‌های نمایشی و هنری آستان قدس رضوی می‌شوند

به همت مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در ۱۱ کشور همزمان با دهه کرامت هفته های فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.
جواد جعفری

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سیدجواد جعفری، معاون مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی زبان هنر را یک زبان بین‌المللی دانست و گفت: هنر جایگاه ویژه‌ای دارد و برای اینکه در ترویج فرهنگ رضوی کار متفاوتی در کشورهای اروپایی انجام شود، این کار را در قالب زبان هنر به این کشورها ارائه می‌دهیم.

سیدجواد جعفری با اشاره به برنامه هنری «هفته‌های فرهنگ رضوی» گفت: مجمع تشکل‌های بین المللی مسئولیت اجرای این برنامه را عهده‌دار است، مرکز امور بین‌الملل نقش ستادی و نظارت بر اجرای برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی را بر عهده دارد.

وی با اعلام اینکه این برنامه برای نخستین‌بار در دهه کرامت پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: 11 کشور همزمان با دهه کرامت میزبان گروه‌های نمایشی و هنری آستان قدس رضوی می‌شوند.

جعفری ادامه داد: هنرمندان تذهیب‌کار و خوشنویس به این چند کشور اعزام می‌شوند و در آنجا آثار هنری تولید شده از قبل را به صورت تابلو به نمایش خواهند گذاشت و قرار است به صورت زنده کارگاه آموزشی داشته باشند تا بازدیدکنندگان از این هنرها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه 11 کشور را به دو دسته تقسیم کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: روسیه، اندونزی، لبنان، تانزانیا، هندوستان و بوسنی 6 کشوری هستند که هنرمندان ایرانی به این کشورها اعزام خواهند شد، اما این برنامه را در کشورهای سوریه، پاکستان، آلمان، عراق، افغانستان با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و بومی همان کشورها اجرایی خواهیم کرد./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات