۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۷۱۱۴۶
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

روحانیت، فرصت آزمون و خطا ندارد

حجت الاسلام شفیعی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه برای وظایف تبلیغی و پاسخگویی قیام کند، گفت: روحانیت امروزه فرصت آزمون و خطا ندارد و مجاز نیست دست از پا خطا کند.
سید محسن شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، شامگاه گذشته در جمع طلاب اندیمشکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرصت استثنایی و درخشان در مقطعی حساس برای حوزه‌های علمیه ایجاد کرده است، اظهار داشت: این حساسیت و درخشانی به دلیل اتفاقات رخ داده با دیگر دوران ها است؛ زیرا در این مقطع مخاطب، ابزار و فرصت‌ هایی که در دیگر دوران وجود نداشتند را شاهد هستیم.

رئیس نهاد نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با بیان اینکه در گذشته روحانیت و حوزه‌ های علمیه در مباحث نظری به نقل قول مشغول بود، عنوان داشت: در دوران کنونی عرصه و فرصتی پیش آمده که می ‌توانند نقل قول ها را امتحان کنند و در این زمینه برای پاسخ دادن به سؤالات جامعه باید به موضوع شناخت پیدا کرده و از حکم شرعی آن آگاه شوند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه طلبه باید کمر همت را بسته و در برابر سؤالات و شبهات انسان‌ های خوش‌ نفس پاسخگو باشد، تصریح کرد: مولای متقیان در روایتی بیان می کند که خداوند در روز قیامت پیش از اینکه از نادان بپرسد چرا ندانستی از دانا می‌پرسد که چرا موضوع را تبیین و تبلیغ نکرده است.

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: حوزه علمیه برای وظایف تبلیغی و پاسخگویی به پرسش ‌های مختلف مردم به ویژه با اولویت اجتماعی، قیام کند.

وی با بیان اینکه روحانیت امروزه فرصت آزمون و خطا ندارد، افزود: روحانیت مجاز نیست دست از پا خطا کرده و فرصت جهت توقف، تند روی یا کند روی را ندارد، اقبال در رویکرد به طلاب و روحانیت، خطری است که ما را تهدید می ‌کند و امام راحل درباره رجوع و اقبال عمومی بیان داشت پیش از آن که جامعه به شما رو کند، آماده باشید./9456/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات