۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۷۱۰۹۴
فولادگر در گفت‌وگو با رسا:

مسؤولان اشرافی نمی توانند مشکلات و سختی های جامعه را درک کنند

رییس کمیسیون حمایت از تولید داخلی با بیان اینکه روحیه اشرافی‌گری برخی مسؤولان، مردم را نسبت به نظام بدبین می‌کند، گفت: مسؤولان اشرافی درد و مشکلات مردم را درک نخواهند کرد.
حمیدرضا فولادگر

حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون حمایت از تولید داخلی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه سطح زندگی مسؤولان نباید از حد متوسط بالاتر باشد، گفت: در نظام اسلامی اگر مسؤولان نمی‌توانند در سطح پایین‌تر از مردم زندگی کنند حداقل برابر با سطح متوسط جامعه باید زندگی کنند.

وی افزود: اگر سطح زندگی مسؤولان، اشرافی باشد دو اثر منفی در جامعه به همراه خواهد داشت ابتدا اینکه مسؤولان اشرافی مشکلات و رنج مردم را نمی‌توانند درک کنند و دیگر اینکه نگاه مردم به آنان خواهد بود و زمانی که وضعیت مسؤولان را در این حالت مشاهده کنند نمی‌توانند در شرایط سخت اقتصادی قبول کنند که مسؤولان همانند مردم زندگی نکنند.

فولادگر با تاکید بر اینکه زندگی اشرافی مسؤولان اثر منفی در اذهان عمومی خواهد داشت، ابراز کرد: مردم با مشاهده زندگی اشرافی مسؤولان تصور می‌کنند که باید همه ملت چنین زندگی کنند و چون این امر شدنی نیست نسبت به نظام بدبین می‌شوند.

رییس کمیسیون حمایت از تولید داخلی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید از جنس مردم باشند و به مردم خدمت کنند، اظهار داشت: براساس مبانی اسلام سبک و زندگی ما باید بر اساس سیره اهل بیت(ع) باشد و در سیره و روش زندگی از آنان الگو بگیریم؛ پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در سطح متوسط و حتی پایین‌تر از سطح جامعه زندگی می‌کردند و زندگیشان بین مردم و با مردم بود بر همین اساس زندگی مسؤولان جامعه اسلامی نباید از سطح متوسط جامعه بالاتر باشد در غیر این صورت مردم آنان را از خود نخواهند دانست./813/ت۳۰۲/ق

 

ارسال نظرات