۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۷۱۰۹۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

راه‌اندازی نخستین خانه کتاب بوستانی در تبریز، حضور نماینده خبرگان رهبری در جمع ارتشیان و تغییر ساعات کاری ادارات آذربایجان‌شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین خانه کتاب بوستانی تبریز در بوستان منظریه واقع در حوزه شهرداری منطقه سه تبریز راه اندازی شد. این خانه کتاب روز چهارشنبه با حضور شهردار منطقه 3 و جمعی از مسوولان محلی و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

این خانه کتاب در مرحله اول به 200 جلد کتاب در موضوعات مختلف از جمله علمی، تربیتی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و مسایل روز جامعه تجهیز شده و تعداد کتاب های آن در مراحل بعدی قابل افزایش است. در این خانه کتاب علاوه بر کتاب های مختلف، روزنامه های سراسری و محلی نیز برای استفاده علاقه مندان گنجانده شده است.

گفتنی است، علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می توانند از صبح تا شب در ساعت های حضور در بوستان منظریه از کتاب های این خانه کتاب برای مطالعه بهره ببرند. با مدیریت واحد فضای سبز شهرداری منطقه 3 در اطراف این خانه کتاب نیز نیمکت هایی برای نشستن شهروندان و علاقه مندان به کتابخوانی تعبیه شده است.

ولایت مداری ویژگی متمایز ارتش ایران است

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در جمع کارکنان تیپ ارتش جمهوری اسلامی مستقر در آذربایجان شرقی، ابراز داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حفاظت از ارزش های معنوی، از نیروهای نظامی با اقتدار دنیا محسوب می شود.

وی افزود: دشمنان هر لحظه به فکر تجاوز به میهن اسلامی هستند اما اقتدار نظامی نیروهای مسلح ایران، باعث شده تا دست به کار خطایی نزنند. استقلال نیروهای مسلح و عدم وابستگی به صنعت دفاعی بیگانگان و قدرت و توان بالا در حوزه عملیاتی، امتیازهای بی نظیر ارتش ایران در دنیاست.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به تفاوت و تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران با دیگر ارتش ‌های جهان، عنوان کرد: ارتش ما یک ارتش ولایی است و تنها ارتشی است که در جهان، تابع ولایت است و به درجه ‌ای رسیده که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شجره طیبه یاد می‌ کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با بیان اینکه ماموریت ‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، ماموریت ‌های الهی است، گفت: ارتش ما با ایمان است و پایبندی به مسائل معنوی و ایمان و همبستگی و روحیه ایثار و فداکاری، ارتش ما را از ارتش‌ های دنیا متمایز می ‌کند.

پویایی لازمه کار فرهنگی است

حسین قربانی، رئیس هئیت مدیره مؤسسه مجمع قاریان تبریز، اظهار کرد: مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه معتبرترین مسابقات قرآنی کشور است که متسابقینمی توانند در این آزمون قرآنی داشته های خود را محک بزنند،  برگزاری جلسات ارزیابی برای ارتقای کیفی رقابت های قرآنی یکی از اقدامات سازمان اوقاف استان است که بهتر است این امر را ادارات کل نیز سرلوحه کار خویش قرار دهند

قربانی پویایی را لازمه هر کار فرهنگی دانست و تأکید کرد: پویایی و رشد، لازمه هر کار فرهنگی بوده و مسابقات قرآن نیز از این قاعده مستثنی نیست، به هرمیزان بر جذابیت فعالیت های قرآنی افزوده شود، مخاطبان آن نیز افزایش می یابند.

رئیس هئیت مدیره مجمع قاریان تبریز، افزود: موسسات خوبی در سطح شهر تبریز مشغول آموزش به قاریان و حافظان هستند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد درخشش این افراد در مسابقات کشوری باشیم.

تغییر ساعات کاری ادارات آذربایجان‌شرقی 21 تیرماه

بر اساس اطلاعیه استانداری آذربایجان‌شرقی ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان‌شرقی فردا پنج‌شنبه 21 تیرماه از ساعت 6.30 صبح تا 11 قبل از ظهر خواهد بود.

استانداری آذربایجان‌شرقی طی صدور اطلاعیه‌ای از تغییر آغاز ساعت کاری ادارات استان از ساعت 7:30 دقیقه به ساعت 6:30 دقیقه خبر داد. ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان‌شرقی فردا پنج‌شنبه 21 تیرماه از ساعت 6.30 صبح تا 11 قبل از ظهر خواهد بود.

در راستای مدیریت مصرف برق، با پیشنهاد شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان و موافقت استاندار آذربایجان‌شرقی زمان کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در روز پنج‌شنبه 21 تیرماه از ساعت 6.30 صبح تا 11 قبل از ظهر تعیین شد. ادارات استان موظفند در پایان وقت اداری اعلام شده تمام سیستم‌های سرمایشی و روشنایی خود را خاموش و از مصرف برق خودداری کنند.

فعالیت مراکز خدمات‌رسان، امدادی و درمانی با تاکید بر مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف برق، طبق روال عادی انجام خواهد شد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات