۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۷۱۰۸۸
یادداشت؛

آب و هوای فرهنگ در کشور

فرهنگ مثل هواست، این فرهنگ است که اقتصاد ساز است، وقتی وضع معیشت مردم نگران کننده شود، دغدغه های دیگر به حاشیه رانده شده و کمرنگ می شود.
رقاصه

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا،‌ فرهنگ مثل هواست، اگر ریزگردهای ضد فرهنگ وارد فضا بشوند نه تنها دید محدودتر می شود بلکه تنفس هم سخت می شود.

امروزه دشمن پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با امتحان همه هجمه ها از جمله جنگ تحمیلی، تحریم، اغتشاش و فتنه، نفوذ و شبیخون فرهنگی سعی بر جلوگیری از ادامه حیات پربرکت انقلاب داشته است اما به بحمدلله با رهبری داهیانه رهبرکبیر انقلاب و خلف صالحش، این کشتی همچنان در دریای پرتلاطم در حال طی طریق است.

امروزه تیر تمامی حربه های فوق برای به گل نشاندن کشتی انقلاب، به سنگ خورده است و ضربه و زور نهایی آن یعنی جنگ اقتصادی که می توان گفت به گونه ای تمامی حربه های قبلی را در خود گنجانده است را امتحان کند. این پیچ تاریخی و لحظه تقوا و صبر اینجا معنا پیدا می کند.

وقتی وضع معیشت مردم نگران کننده شود، دغدغه های دیگر به حاشیه رانده شده و کمرنگ می گردد. جنگ امروز جنگ جیب مردم  است. دشمن نشانه گیری اش با تمامی قدرتش به طرف قدرت خرید مردم و معیشتشان است.

تمامی سعی آن ها هم در این جنگ، فاصله انداختن بین نظام و مردم است تا بتوانند نارضایتی عمومی را به حداکثر رسانده و جبهه مردمی را از نظام بگیرند. دشمن خیلی خوب نشانه گیری کرده اما خبر ندارد که ما سیبل اهداف او نیستیم!

در این گیر و دار و هیاهو، نوچه های جنگ اقتصادی ماهی مرده از آب گل شده می گیرند. بازی های رسانه ای برای کم رمق کردن فرهنگ که تنفس اصلی این ملت است، در حال آزمایش پروژه ای است که رگه های فرهنگی و مذهبی و ملی این مردم را خشک کند.

از توهین به پیامبر اعظم علیه و آله السلام در مجله آغاز شد و خیزش مسلمانان کل جهان پاسخگوی آن بود. این تز شنیع آرام آرام ملعبه دست شد به طوری که از فتنه 88 به این طرف شاهد حرمت شکنی ها و هتک های متعددی در سطح جامعه هستیم تا جای ناهنجار با هنجار و منکر و معروف تغییر کند.

کشف حجاب،حمله به روحانیون، توهین به سران نظام در شبکه های اجتماعی،‌ آتش زدن و شکستن شیشه مساجد و این آخری که از همه مشمئز کننده تر است، رقصیدن در شب شهادت امام صادق علیه السلام در جلوی مسجدی مزین به نام ایشان است!

هارمونی اجرا شده در این عمل زشت، همسانی نام مسجد با نام امام شهید آن روز به اضافه موج سواری رسانه ای اخیر در قضیه رقاصه اینستاگرامی، همه و همه نشان می دهد دستی در کار است!

جالب است در هتک حرمت حجاب، پرچمداران آن ها بهائی هستند، چه از دختر بهائی! خیابان انقلاب تا دختر رقاصه لجاره بهائی در اصفهان. این یعنی هنوز رد پای نحس بهائیت در عرصه ضدفرهنگ، قدم به قدم جنگ اقتصادی وزارت خزانه داری آمریکا احساس شده و مشهود است.

آگاه و هشیاری ما در این زمان بیش از پیش باید ملموس باشد. همان قدر که از بی حرمتی اهانت روز عاشورای اغتشاشگران خداترس! خونمان به جوش آمده و سیل راه انداختیم، بی حرمتی به امام صادق علیه السلام هم کم از آن نیست و باید خروشان شویم.

دشمن به دنبال بی تحرک کردن و سِر کردن دغدغه و تعصب فرهنگی و مذهبی و ملی ماست. نیروهای انقلابی و مذهبی در نوک پیکان هستند و باید مطالبه گری به حق در حوزه اقتصادی، ما را از مطالبه گری در عرصه فرهنگی و روشنگری در آن حوزه غافل نکند.

اتفاقا در این زمانه سخت، جنگیدن از کانال فرهنگی در حوزه اقتصادی بسیار کارسازتر است. هنوز آنها خسته نشده اند پس ما نه تنها نباید خسته شویم بلکه باید قدرتمان را ده برابر کنیم.

ناگفته نماند این فرهنگ است که از اقتصاد مهم تر است. این فرهنگ است که اقتصاد ساز است.

امروزه سواد رسانه ای برای رزم در عرصه جنگ نرم و اقتصاد، جزء ضروریات است. کار اشتباه فرهنگی در برخی موارد خطر و ضربه اش بیش از کار نکردن است.

همه به وعده های خداوند هم آگاهیم و هم معتقد؛ اما امروزه دیگر وقت عمل است، باید در عمل اعتقادمان را فریاد بزنیم. تا صبح راهی نمانده ان شاءالله ... /829/ی۷۰۴/س

حجت الاسلام محمدمهدی مرادی، پژوهشگر حوزه علمیه قم

 

ارسال نظرات