۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۷۱۰۷۳

همایش جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه برگزار می‌شود

دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین‌المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی ۲۴ تیر ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
همایش حیات طیبه

به گزارش خبرگزاری رسا، دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین‌المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه به همت معاونت پژوهشی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار می‌شود.

 فراخوان این همایش از هشت محور اصلی مانند اصول حاکم، حضور علمی آموزشی زنان در اجتماع، حضور اجتماعی زنان در عرصه‌های نوین، اشتغال و مدیریت اجتماعی زنان، وظایف جامعه و حکومت در قبال خانواده، اسناد بین‌الملل و ملی در حوزه زن و خانواده از منظر فقه مذاهب، آسیب‌ها و راهکارها و جریان‌های فکری معاصر جهان اسلام در حوزه زن و خانواده تشکیل شده است.
 
هر یک از این محورها دارای موضوعات جزئی مختلف است به طوری که در محور اسناد بین‌الملل و ملی در حوزه زن و خانواده از منظر فقه مذاهب دو بخش چالش‌های موجود در اسناد بین الملل و اسناد ملی کشورهای اسلامی در حوزه زن و خانواده مطرح شده که هر یک به ریز موضوعاتی تقسیم می‌شود.
 
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، دانشگاه مذاهب اسلامی، مرکز تحقیقات زن و خانواده، دانشگاه ادیان و مذاهب، جامعه الزهرا و ... از جمله نهادهای حامی برگزاری این همایش هستند.
 
دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین‌المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه 24 تیر ماه امسال همزمان سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار می‌شود./۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات