۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۷۱۰۵۱
نوریان:

ایستادگی و مقاومت سبب حفظ عزت ملی می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حفظ عزت ملی در گرو ایستادگی و مقاومت است، گفت: تسلیم شدن در برابر دشمن زیاده‌خواهی و سلطه‌گری او را افزایش می‌دهد.
نوریان

اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مقاومت در برابر استکبار و استبداد را یک اصل اساسی اعتقادی دانست و گفت: مسلمانان با مقاومت در برابر دشمن میزان پایبندی خودشان را به اعتقاداتشان نشان می‌دهند.

وی افزود: بنابراین اگر مقاومت و ایستادگی بر مبنای اعتقادات باشد سبب می‌شود مبانی ایمانی جامعه اسلامی تقویت شود.

نوریان حفظ عزت ملی را یکی از مبانی اسلام بیان کرد و اظهار داشت: مسلمانان با ایستادگی و مقاومت است که می‌توانند این عزت را حفظ کنند در غیر این صورت با تسلیم این عزت حفظ نمی‌شود. همچنین ما با ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم مستکبران در واقع الگوی مردم سالاری دینی که جوهره انقلاب اسلامی است را به عنوان یک الگو برای دنیا پردازش می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس استقلال کشور را که ستون فقرات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود را یکی دیگر از دستاوردهای ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان دانست و گفت: در سایه استقامت و ایستادگی است که مقاومت عزتمندانه و معتقدانه حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان دارای خوی قدرت طلبی و سلطه گری سیری ناپذیر هستند، عنوان کرد: اگر ما در برابر دشمنان تسلیم شویم و در مقابل آنان خاضع باشیم آنان خواسته‌های دیگری را بیان خواهند کرد بنابراین تسلیم شدن در برابر دشمن کمک کردن به زیاده طلبی و سلطه گری بیشتر او است.

نوریان در پاسخ به این پرسش که آیا با تسلیم شدن مشکلات کشور حل می‌شود یا نه، گفت: اگر تسلیم شدن راه حل رفع مشکلات است ابتدا باید مشکلات کشور لیبی و سایر کشورها که در برابر آمریکا تسلیم محض هستند حل می‌شد./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات