۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۷۱۰۰۶
شاعر آئینی خراسان شمالی:

ارتقای شعر آئینی مستلزم افزایش دانش تاریخی شعرای این حوزه است

شاعر و نویسنده آئینی خراسان شمالی با اشاره به رسالت خطیر شاعران آئینی، گفت: بالا بردن سطح دانش تاریخی، آگاهی از وقایع و حقایق تاریخی و تسلط بر زندگی و سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) برای شاعران آئینی امری ضروری است.
شعر آئینی

اباصلت رضوانی، شاعر و نویسنده آئینی خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر رسالت شاعران آئینی، افزود: با توجه به اینکه در طول تاریخ شاعران متعهد و دین‌مدار در سایه آموزه‌های دینی و با استفاده از ابزار هنری شعر و قدرت تأثیرگذاری آن به تقویت دین و ارزش‌های دینی پرداخته‌اند، با در نظر گرفتن چنین رسالت خطیری وظیفه بسیار سنگینی بر دوش شاعران آئینی است.

وی اضافه کرد: شاعر آئینی با استفاده از تکنیک‌های ادبی و کیمیاگری در عرصه سخن و خلاقیت‌های فردی، شعر و کلام خویش را از فضای زبان عادی به طلای شعر تبدیل کرده و تفکر و اندیشه ناب دینی را در بستر شعر جاری می‌سازد.

این شاعر آئینی افزایش سطح دانش تاریخی و آگاهی از وقایع و حقایق تاریخی را از وظایف مهم شاعران آئینی دانست و ادامه داد: بالا بردن سطح دانش تاریخی، آگاهی از وقایع و حقایق تاریخی و تسلط بر زندگی و سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) برای شاعران آئینی امری ضروری است.

رضوانی خاطرنشان کرد: به‌طور یقین هراندازه دانش و آگاهی تاریخی شاعران آئینی افزایش یابد به همان اندازه میزان احتمال پرداختن شاعران به داستان‌های غیر مستند کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا مدتی است که به‌طور منظم جلسات مقتل خوانی ویژه قیام اباعبدالله حسین (ع) در کارگاه شعر آئینی حوزه هنری خراسان شمالی با مدیریت حجت‌الاسلام افشین فر برگزار می‌شود.

شاعر و نویسنده مطرح بجنوردی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های ادبی، افزود: برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های ادبی، شب‌های شعر با حضور شاعران مطرح آئینی، برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی و چاپ آثار می‌تواند سبب تشویق و ترغیب بیشتر شاعران آئینی و جریان شعر آئینی شود./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات