۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۷۰۹۷۶
نماینده مجلس:

نیات واقفان به سمت حل بحران آبی خراسان جنوبی هدایت شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیات واقفین باید به سمت حل بحران آبی استان سوق داده شود، گفت: نیات واقفین باید به سمت نیازهای استان هدایت شود.
حجت الاسلام عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان، اظهار داشت: اوقاف به جهت اقتصادی ظرفیت بسیار بزرگی دارد که باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را برد.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از صاحب نظران اقتصادی جهت احیا و اقتصادی تر شدن اوقاف کمک گرفته شود، افزود: نیت های واقفین باید به نحو بهتری مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بحران خشکسالی می توان از درآمد موقوفات با اجازه نیات واقفین در مشکلات بحران آبی کمک گرفت، گفت: نیات واقفین باید به سمت نیازهای استان جهت گیری شود.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه نیات واقفین به سمت و سوی حل بحران آبی در استان کشیده شود، عنوان کرد: اوقاف زمین هایی در اختیار دارد که قنات های آن خشک شده و هیچ استفاده ای از آن نمی شود لذا باید در این زمین ها از انرژی های نو همچون پنل های خورشیدی و انرژی های بادی استفاده شود.

وی با تاکید بر احیای زمین هایی که آب ندارند، اظهار داشت: در صورت اجازه نیت واقف می توان از درآمد موقوفات اصلاح و تعویض لوله های فرسوده آب که در گذشته انجام شده را داشته باشیم.

نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: اکثر وقف های استان در حوزه قنوات است که نیاز به اقدامات تخصصی در حوزه کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه نیت های واقفین را باید به سمت و سوی نیازهای روز جامعه برد، افزود: برخی از مزارهای سطح استان شناسنامه ندارند اما مردم رفت و آمد زیادی به این مکان ها دارند که از ظرفیت آن استفاده کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مزار کوی بی بی مریم در منطقه سربیشه فاقد برق است که باید پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود./۸۸۰/

منبع: مهر

ارسال نظرات