۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۷۰۹۷۰
دبیر علمی همایش مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام:

نسخه‌های پیچیده شده از سوی غرب برای حل آسیب‌های اجتماعی ناکارآمد است

دبیر علمی همایش مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام با بیان این که آسیب‌های اجتماعی کشور ما نسبت به غرب بسیار کمتر اما از آرمان‌های اسلام بسیار فاصله دارد، گفت: نسخه‌های پیچیده شده از سوی غرب برای حل آسیب‌های اجتماعی ناکارآمد هستند.
شریفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد حسین شریفی دبیر علمی همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام، امروز در نشست خبری همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام که در پژوهشکده مطالعات اسلامی و آسیب‌های اجتماعی دانشگاه شاهد، برگزار شد، گفت: آسیب‌های اجتماعی صرفاً به کشور ما اختصاص ندارد در طول تاریخ ‌همه‌ زمان‌ها و‌مکان‌ها بوده است وهیچ جامعه معصومی وجود نداشته و ندارد.

وی افزود: ده‌ها نظریه و‌ راهکار برای رفع آسیب‌های اجتماعی تعیین شده که بسیاری از آنها کاربرد نداشته است.

دبیر علمی همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام با بیان اینکه اگر بر اساس مدل‌های جهانی جامعه خود را بسنجیم آسیب‌های اجتماعی کشور ما نسبت به آنان بسیار کمتر است، عنوان کرد: به عنوان مثال بیکاری یا فقر در کشور ما بیشتر از آمریکا نیست، در آمریکا ۴۳ میلیون در فقر مطلق به سر می‌برند اما در کشور ما چنین نیست.

حجت‌الاسلام شریفی ادامه داد: در حوزه طلاق بر اساس مقیاس‌های جهانی وضع ما حتی از کشورهای اسلامی بهتر است، کشورهای نظیر فرانسه، آلمان و انگلیس بیش از یک‌دوم ازدواج‌ها به طلاق می‌انجامد.

وی گفت: اما اگر مقیاس ما اسلام باشد جامعه ما با آرمان‌های اسلامی فاصله زیاد داشته و‌ وضعیت ما نگران‌کننده است؛ در حوزه طلاق، بیکاری، مفاسد اجتماعی، حاشیه‌نشینی، فضای مجازی وضعیت ما نگران‌کننده است.

دبیر علمی همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام با بیان اینکه نسخه‌های پیچیده شده از سوی غرب برای حل آسیب‌های اجتماعی ناکارآمد هستند، اظهار داشت: متأسفانه در این زمینه افرادی که درزمینهٔ مطالعات علوم انسانی اسلامی کار کنند  انگشت‌شمار هستند.

وی بابیان اینکه مایش از دی‌ماه سال گذشته کلید خورده است، بیان داشت: تا امروز ۲۳۳ مقاله به دبیرخانه رسیده که از بین آن‌ها  ۴۵ محقق را خود پیگیری کردیم که در موضوع همایش ۳۴ نفر اجابت کردند، و درنهایت ۵۶ مقاله نهایی برای عرضه در همایش داریم که در مسئله طلاق، بیکاری، حاشیه‌نشینی، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام شریفی در پایان خاطرنشان کرد: پس از همایش ۶۰ مقاله در قالب توصیه و کتاب در اختیار مسوولان و کارگزاران قرار می‌گیرد که اجرایی شود./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات