۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۷۰۹۶۹
حجت‌الاسلام فلاحی خبر داد؛

برگزاری ۱۳۲ برنامه معارفی در دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: طی دهه کرامت برنامه‌های معارفی در قالب ۱۳۲ منبر و محفل برگزار می‌شود.
حجت الاسلام صفر فلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صفر فلاحی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات حضرت خدیجه (س) کتابخانه حرم مطهر برگزار شد، از برگزاری اجتماعی مردمی در عصر روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور زائران و مجاوران و محوریت هیئت‌های مذهبی خبر داد و اظهار داشت: در روز میلاد دسته شادی خواهران و همایش «در پناه بانو» دنبال خواهد شد.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی از برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت شخصیت‌شناسی، آیین خطبه‌خوانی با حضور اقشار مختلف، برپایی نمایشگاه فرهنگی بهشت بانو و ایستگاه‌های صلواتی در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: فراخوان خادمان افتخاری حرم مطهر در 17 رده شغلی اعلام می‌شود تا افراد هنگام اشتغال خود به بانوی کرامت خدمت کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این که امسال 150 نفر از حافظان قرآن کریم مورد تجلیل قرار می‌گیرند، عنوان داشت: آثار تولیدی آستان مقدس ازجمله نسخه نهایی زیارت حضرت معصومه (س)، آلبوم خواهر خورشید، سرود قبله حاجات و آلبوم صحن مجاور است.

حجت‌الاسلام فلاحی از برگزاری شب‌ شعر کرامت در 25 تیرماه خبر داد و اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی فرهنگی است که مجموعه‌های مختلف برای بهره‌برداری از آن تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: دهه کرامت به‌عنوان فرصتی برای افزایش نشاط و شادابی جامعه است؛ بر این اساس، ما باید زمینه شادابی جامعه را با حفظ اصول و ارزش‌ها فراهم آوریم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) بابیان این که طی دهه کرامت برنامه‌های معارفی در قالب 132 منبر و محفل برگزار می‌شود، گفت: تقدیر از دختران نمونه در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی در 23 تیرماه، همایش «ایوان آیینه» با حضور نوجوانان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است این در حالی است که آزادی بانوان در بند جرائم غیر عمد از اهداف مهم ستاد دهه کرامت خواهد بود.

وی افزود: 13 هزار نیروی انسانی در دهه کرامت در قالب شیفت‌های چهارگانه به زائران و مجاوران حرم مطهر خدمت‌رسانی می‌کنند این در حالی است که برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دهه کرامت از 23 تیرماه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به برگزاری اجتماع خادمان آستان‌های مقدس که عصر روز 23 انجام خواهد شد، گفت: مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت، افتتاحیه دومین جشنواره مردمی کرامت و آغاز جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام صبح روز 24 تیرماه هم‌زمان با روز میلاد بانوی کرامت با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و مراجع تقلید در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ همراهی طی ایام دهه کرامت در صحن جامع فاطمی برگزار می‌شود این در حالی است که این جشن‌های خانوادگی در 11 نقطه از شهر مقدس قم و در 11 استان دیگر نیز اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام فلاحی در پایان به میزبانی از زائران بین‌المللی، اعزام سفیران کریمه به استان‌های مختلف و کشورهای دیگر و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: امسال شعار محوری «خدمت کریمانه به‌رسم اهل‌بیت (ع)» به‌عنوان شعار دهه کرامت انتخاب‌شده است./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات