۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۷۰۹۶۵
استاد حوزه:

مؤمن واقعی مسیر زندگی اش را با قرآن و عترت می کند

استاد حوزه علمیه قم گفت: مؤمنان واقعی مسیر و زندگی خود را با قرآن و عترت تنظیم می‌کنند و نه از قرآن عترت پیشی گرفته و نه از قرآن و عترت دچار عقب‌ماندگی می‌شوند.
ایمان مؤمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ حیدری کاشانی امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که کسانی که به درجه «السابقون السابقون» می‌رسند بسیار کم و اندک هستند، گفت: تنها کسانی به این درجه می‌رسند که پا جای پای موحدان عالم یعنی انبیای الهی و ائمه معصوم علیه‌السلام بگذارند.

وی افزود: کسانی در مسابقه جهانی بندگی خدا اهل سرعت و سبقت می‌شوند که پا جا پای انبیای الهی و ائمه معصوم(ع) گذاشته و با تمام وجود از این بزرگواران تبعیت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مؤمنان حقیقی و مهدی یاوران واقعی در خیرات اهل سرعت هستند نه اهل تأخیر ادامه داد: به‌عبارت‌دیگر مؤمنان واقعی در انجام خیرات و اعمال حسنه اهل تأخیر نیستند و هر عمل خیری که خداوند رحمان به ذهنشان خطور می‌دهد برای انجام آن عمل خیر و نیت‌های خیر اهل شتاب هستند و نسبت به سایر مؤمنان در انجام این خیرات سبقت می‌گیرند.

حجت‌الاسلام‌ حیدری کاشانی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مؤمنان حقیقی این است که عامل به آیه «فاستبقو الخیرات» هستند، گفت: بالاترین خیر و در رأس خیرات، قرآن و عترت قرار دارد و مؤمنان واقعی اهل سبقت در خیرات و تمسک به قرآن و عترت بوده و در تمسک به قرآن و عترت بر دیگران پیشی می‌گیرند.

 وی افزود: مؤمنان واقعی مسیر وزندگی خود را با قرآن و عترت تنظیم می‌کنند و نه از قرآن عترت پیشی گرفته و نه از قرآن و عترت دچار عقب‌ماندگی می‌شوند و از همه مهم‌تر سرعت زندگی خود را با قرآن و عترت تنظیم می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اصحاب یمین کسانی هستند که در معیت قرآن و عترت نبوده و آن‌چنان‌که باید در قرآن و عترت هضم نشده‌اند و در برهه‌ای دچار عقب‌ماندگی یا جلو افتادگی نسبت به قرآن و عترت شده‌اند زیرا اگر این گروه اگر به‌صورت کامل در معیت قرآن و عترت بودند در زمره «السابقون السابقون» قرار می‌گرفتند.

حجت‌الاسلام‌ حیدری کاشانی با تأکید بر این که عده‌ای نه از قرآن بهره‌ای دارند و نه از ایمان، تصریح کرد: این عده کارگزاران شیطان هستند و برای این‌ها از انسانیت به‌جز چهره‌ای باقی نمانده و سراسر اجراکننده فرمان‌های شیطانی بوده و ابوجهل‌هایی هستند که سیرت انسانی را هدف گرفته‌اند.

وی افزود: برای این ابوجهل‌ها خانواده و همسرانی از جنس خودشان وجود دارد که هیزم کش توپخانه هجوم به انسانیت هستند و همسر ترامپ و نتانیاهو ازجمله این افراد هستند که از انسانیت تنها برای آن‌ها چهره‌ای باقی‌مانده است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: هرکس که می‌خواهد از ایمان خود بهره‌ای داشته باشد باید مسیر خود را در زندگی متناسب با قرآن و عترت تنظیم کند زیرا سعادت و اهل سبقت شدن در خیر تنها با تمسک به موحدان عالم حاصل می‌شود./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات