۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۷۰۹۶۴
با مشارکت برخی مراکز حوزوی؛

همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام برگزار می‌شود

رییس دانشگاه شاهد گفت: همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام با مشارکت برخی مراکز آموزشی و حوزوی آماده برگزاری است.
ثقفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  ثقفی رییس دانشگاه شاهد امروز در نشست خبری همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام که در پژوهشکده مطالعات اسلامی و آسیب‌های اجتماعی دانشگاه شاهد، برگزار شد، گفت:  با بررسی وضعیت اجتماعی کشورهای غربی شاهد بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم که متأسفانه شکل هنجاری به خود گرفته است.

وی افزود: امروز غرب برای رفع هنجارشکنی و انحرافات جوامع خود و دیگر کشورها نظریه و روش‌هایی را ارائه داده که به‌هیچ‌عنوان موفقیت نداشته است به‌ویژه در کشورهایی که با آنها تفاوت فرهنگی و تاریخی دارد.

رییس دانشگاه شاهد با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یکی از موانع تمدن سازی اسلامی است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی نقطه عطف تحقق تمدن اسلامی بود اما ما عرصه نظری و عملی آسیب‌های اجتماعی را خالی گذاشتیم.

ثقفی با بیان اینکه عقلانیت تکیه به نظراتی که عدم اثربخش آن‌ها به اثبات رسیده را رد می‌کند، اظهار داشت: خداوند انبیا و اولیا را برای نشان دادن طریق هدایت و جلوگیری از انحرافات بشر قرار داده است در این زمینه اسلام راه‌حل مشکلات همه انسان‌ها در همه زمان‌ها را دارد اما کافی است که محققانه در این مسیر قدم برداریم.

رییس دانشگاه شاهد افزود: برهمین اساس و‌ مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استخراج راه‌حل‌های برگرفته از اسلام دانشگاه شاهد سلسله اقداماتی را با پیگیری و‌ حمایت وزارت کشور آغاز کرده که این همایش یکی از اقدامات آغازین آن است.

وی ادامه داد: همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام با حمایت و‌ پشتیبانی وزارت کشور و مشارکت صمیمانه برخی مراکز آموزشی و حوزوی روز ۲۶ تیر از ساعت ۸ تا ۱۰ در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود، که یکی از مهمانان آن رحمانی فضلی وزیر کشور خواهد بود، بقیه مهمانان نیز طی سه چهار روز آینده مشخص خواهند شد.

ثقفی بیان داشت: دانشگاه شاهد از این فرصت استفاده کرده و از همه دانشمندان و محققان علوم اسلامی  برای انجام پژوهش در حوزه آسیب‌های اجتماعی دعوت به عمل آورده و از فعالیت آنان حمایت می‌کند.

رییس دانشگاه شاهد در پایان خاطرنشان کرد:  امید همان‌گونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند نیروهای انقلابی با جهاد تبلیغی، تبیینی، عملی، علمی و مالی  وارد عرصه شده و‌ حضور مردم در این عرصه را فراهم کنند چراکه حضور مردم همراه با عنایت الهی است./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات