۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۷۰۹۵۵

بیانیه تشکل اساتید حوزه درباره معضلات اقتصادی کشور

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای نسبت به مشکلات اقتصادی کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار رسیدگی فوری دستگاه های ذیربط در این باره شد.
بیانیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در خصوص معضلات اقتصادی اخیر که شامل پیشنهاد فوری و جهت اعمال توسط نهادهای مسؤول بوده و به تأیید 941 نفر از اساتید محترم سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم رسیده است.

متن این بیانیه که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی ایران در شرف چهل سالگی است و مردم شریف ایران در طول این چهاردهه، فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و در این آزمون بزرگ یعنی استقامت بر مبانی انقلاب اسلامی، سربلند و موفق بوده‌اند.

اخیراً، برخی از سیاستهای اقتصادی دولت در کنار سیاست خارجی متمرکز بر برجام که که به اذعان بعضی از مسؤولین مذاکره کننده که بهره بوده و در نهایت با خروج آمریکا از برجام مواجه شد؛ موجب اعتراض‌های جسته و گریختۀ مردم در برخی نقاط کشور گردیده و مجالی را به بدخواهان و دشمنان قسم خورده ملت، نسبت به این انقلاب داده است تا با ایجاد آشوب و ناآرامی دنبال ضربه زدن به نظام و براندازی آن برآیند.

امضاءکنندگان این بیانیه بر موارد ذیل تاکید ورزیده و هوشیاری ملت سرافراز را در شرایط کنونی ضروری می بینند.

1) وضعیت معیشت مردم در برخی نقاط کشور نا مناسب بوده و نیاز به رسیدگی فوری از سوی نهادهای مسئول به ویژه دولت آقای روحانی دارد.

2) قوای مقننه و قضائیه، در برنامه ریزی جهت رفع مشکلات مردم، نقش مسؤولیتی خویش را ایفاء نموده و از هرگونه سستی در این زمینه خودداری نمایند.

3) از مجلس شورای اسلامی می خواهیم از تصویب هر پیمان و عهد بین المللی یا بین الدولی که با مبانی اسلام در قرآن کریم که می فرماید: لن يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرينَ عَلَي الْمُؤْمِنينَ سَبيلاً تنافی داشته و مخالف مواد 152، 3 و 4 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از منابع اسلام است، می باشد. خودداری نموده و به خصوص تصویب کنوانسیون FATF را سریعاً و برای همیشه از دستور کار خود خارج نماید و نسبت به تنظیم قانون و موارد لازم جهت نحو‌ۀ برخورد با اروپاییان در برجام برای حفظ مصالح کشورمان اقدامات لازم را اعمال نماید.

4) از قوۀ قضائیه می خواهیم نقش نظارتی و حقوقی خود را نسبت به مفسدان اقتصادی و اخلالگران در امنیت کشور به نحو احسن و اکمل ایفاء نموده و با اعمال قانون، مجازات سریع مفسدان اقتصادی و امنیتی را در دستور کار خود قرار دهد.

5) دولت آقای روحانی بداند، همۀ مشکلات اقتصادی این کشور ناشی از تحریم ها نبوده تا برای رفع آن‌ها به راه کارهایی چون برجام- که فایده چشم گیری نداشت-، FATF، و مذاکره تمسک جسته شود، بلکه برخی از این مشکلات به ضعف مدیریت، کم کاری، کوتاهی و بعضاً مفاسد اقتصادی برمی گردد، و لذا نظارت مستمر و مؤثر را مطالبه داریم و تأکید می کنیم راه کار مقابله با مشکلات و معضلات اقتصادی این کشور همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری(حفظه الله) آمده است؛ تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی و دوری از هرگونه وابستگی به غرب و غرب گرایان است.

6) مردم شریف ایران ضمن آن که مطالبات به حق خود را باید از مجاری قانونی دنبال کنند؛ نباید با حرکاتی از قبیل تظاهرات، اعتصابات و ... که مجال خودنمایی به دشمن قسم خوردۀ این انقلاب و ایادی داخلی اش می دهد، ارکان نظام را تضعیف نمایند.

7) امام خمینی(قدس سره)، اشرافی گری و رفاه طلبی در مسئولین را تقبیح نموده و همین مهم در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی(ادام الله ظله) مؤکد است، لذا مجدانه به دوری مسؤولین از هرگونه تبعیض و اشرافی گری اصرار می‌ورزیم.

8) هریک از شهروندان جامعه اسلامی ایران، نسبت به این نظام مسؤول بوده و نباید با تلقی بروز مشکلات از سوی سیاستهای دولت، مجلس و یا هرنهاد دیگری، از زیر بار مسؤولیت خویش شانه خالی کند. و لذا توصیه می‌نماییم با حفظ هوشمندی خویش و با اتکاء به خداوند متعال با کمک به نهادهای مسؤول، توطئه های بیگانگان را خنثی نمایند.

9) آمریکا با خروج از برجام و اروپا با وقت کشی در این زمینه، دشمنی خود را بیشتر ازگذشته نسبت به ایران اسلامی نشان داده‌اند، دولت و ملت از هرگونه اعتماد به این دشمنان بپرهیزد.

10) آن‌چه که می تواند توطئه های دشمن را خنثی نماید، وحدت است و ایران اسلامی در سایۀ این وحدت، خواهد توانست دست استکبار و صهیونیسم را از منطقه کوتاه و از چپاول منابع غنی کشورهای اسلامی باز بدارد.

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج

حوزه علمیه قم

/۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات