۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۷۰۸۱۱
آیت الله محمدی ری‌شهری:

خدمت کریمانه به دیگران در حقیقت اکرام به خود است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدمت کریمانه به دیگران در حقیقت اکرام به خود است، گفت: اهل بیت(ع) رفتاری کریمانه با دیگران داشتند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار شد، گفت: شعار امسال دهه کرامت نسبت به سال‌های گذشته بسیار خوب و مناسب انتخاب شده است.

وی افزود: شعار امسال بسیار مرتبط با فعالیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرک انتخاب شده است.

آیت الله محمدی ری‌شهری در تبیین ویژگی‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه، ابراز کرد: خدمت کریمانه و خدمت به دیگران در حقیقت خدمت به خود است بنابراین انسان با خدمت کریمانه به دیگران در اصل خود را تکریم کرده است. انسان کریم در خدمت به دیگران متواضع بوده و انتظار تشکر نخواهد داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی‌های خدمت کریمانه، گفت: مهمترین خدمت کریمانه آن است که انسان به کسی که در حق او بدی کرده خدمت کند، طبق صریح روایات؛ رفتار کریمانه سیره اهل بیت(ع) است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به دومین ویژگی، عنوان کرد: انسان اگر خیرخواه دیگران باشد با خیرخواهی دیگران را به راه درست هدایت می‌کند و ویژگی دیگر آن است که انسان در انجام عمل خیر سرعت داشته باشد.

وی ادامه داد: انسان کریم با صبر و شکیبایی به دیگران خدمت می‌کند بنابراین یکی از ویژگی‌های مهم خادمان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه صبر و شکیبایی است که باید به آن توجه ویژه شود. روایت است انسان با روی خوش به دیگران خدمت کند؛ انسان بزرگ گشاده رو می‌شود.

آیت الله محمدی ری‌شهری کظم غیظ را از دیگر ویژگی‌‌ها دانست و گفت: انسان کریم خشم خود را به راحتی فرو می‌برد همچنین انسان کریم خدمت به دیگران را برای خود دین می‌داند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: ارائه خدمت قبل از آن که نیازمند لب به درخواست بگشاید از دیگر شاخصه‌های خدمت کریمانه به شمار می‌رود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات