۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۷۰۷۹۸
معاون توسعه و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی:

پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی محلات به مکانی برای رفع مشکلات مردم تبدیل شود

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این پایگاه‌ها باید به مکانی برای رفع مشکلات مردم تبدیل شود.
بازدید

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا هوشیار در بازدید از پایگاه فرهنگی اجتماعی محله نایبند بندرعباس گفت: هدف از راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در محلات با رویکرد کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی، مردمی کردن این گونه فعالیت‌هاست.

وی در ادامه فزود: تخصیص اعتبارات با اجرای طرح های کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط مردم، همچنان تداوم داشته و سعی شده در سال ۹۸، یک ردیف اعتبار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سازمان تیبلیغات اسلامی درنظر گرفته شود.

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح‌کرد: باید اعتماد مردمی را به پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی مستقر در محلات را جذب کرد به گونه ای که مردم این پایگاه‌ها را محلی برای رفع مشکلات خود بدانند و مطمئن باشند کسی هست که مشکلات آنان را بشنود و مرتفع سازد.

هوشیار بیان‌داشت: درصورتی که مردم اعتمادشان به پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی جلب شود می‌توان گفت که راه‌اندازی این پایگاه‌ها در محلات آسیب‌پذیر شهرها مثمر ثمر بوده و به موفقیت دست یافته اند.

وی ابرازداشت: مردم می‌توانند حلال مشکلات باشند اما نیازمند مرکزی برای هدایت و راهبری هستند تا با حضور در این مراکز و همفکری و تعامل با یکدیگر به رفع مشکلات موجود در محلات کمک کنند.

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پایان گفت: برنامه ریزی در پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی محلات برای رفع مشکلات مردم باید بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و طبق تفاهم نامه ۱۰‌گانه باشد و کارها به صورت تخصصی تر انجام شود تا راحت تر به اهداف مان در کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی دست یابیم.

ایجاد تحول در محلات آسیب پذیر مهمترین هدف راه اندازی پایگاه های فرهنگی اجتماعی است

حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز در این بازدید، ایجاد تحول در محلات آسیب پذیر شهر بندرعباس را مهم‌ترین هدف راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی محلات نام برد و گفت: از بدو راه‌اندازی این پایگاه‌ها در محلات سعی شده با توجیهات و جلسات در راستای رسیدن به اهداف مدنظر تلاش کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: گزارش‌ها ارسالی از پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی محلات گویای این است که کارها و فعالیت‌ها بر اساس طرح و برنامه و بر اساس تفاهم‌نامه اعلام شده درحال انجام است البته سلایق در محلات نیز بر اساس همان برنامه هایی است که از پیش تعیین شده است.

حجت‌الاسلام انصاری راد با بیان اینکه حضور پرشور خواهران در اجرای هرچه بهتر این طرح کمک شایانی کرده است ابرازداشت: همچنین دستگاه‌ها و نهادهایی از قبیل بسیج، شهرداری، بهزیستی در اجرای این طرح همگام و همراه با سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

وی گفت: روحانی محور بودن پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی محلات یکی از وجه تمایز این پایگاه‌ها بوده و در این محلات از حضور روحانیون خوش ذوق، با انگیزه و صاحب ایده استفاد ه شده و همین عامل سب ایجاد تحول در محلات شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه محله نایبند جنوبی در گذشته از محلات آسیب پذیر شهر بندرعباس محسوب می‌شد و گفت: تاکید اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر روی سه موضوع مهم اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی است و تمامی گزارش‌ها و عملکرد و همچنین برنامه‌ریزی‌ها در محلات باید بر روی این سه محور انجام شود./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات