۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۷۰۷۹۷
پاسداشت یک حماسه؛

یادواره عملیات لیله القدر در ارومیه برگزار می شود

با توجه به نقش و اهمیت عملیات های نظامی شهری در پاکسازی منطقه از حیث اشرار، ضدانقلابها و منافقین که تاکنون نیز مغفول مانده است، شهرداری ارومیه با همکاری نهادها و ارگانهای مرتبط درصدد بازخوانی و بازنمایی دفاع شهری در دوران دفاع مقدس است و برهمین اساس یادواره عملیات لیله القدر در ارومیه برگزار می شود.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، تاریخ دفاع مقدس در آذربایجان غربی محدود به حضور جوانان در جبهه های جنگ حق علیه باطل در جنوب کشور نیست. آذربایجان غربی جزء معدود استانهای کشور است که جنگ در داخل شهرها را نیز تجربه کرده است.

با توجه به نقش و اهمیت عملیاتهای نظامی شهری در پاکسازی منطقه از حیث اشرار، ضدانقلابها و منافقین که تاکنون نیز مغفول مانده است، شهرداری ارومیه با همکاری نهادها و ارگانهای مرتبط درصدد بازخوانی و بازنمایی دفاع شهری در دوران دفاع مقدس است و برهمین اساس یادواره عملیات لیله القدر در ارومیه برگزار می شود.

دبیر ستاد برگزاری یادواره عملیات لیله القدر در گفت و گو با خبرنگار ما به اهمیت بازخوانی عملیات های شهری می پردازد و می گوید: بزرگداشت عملیاتهای نظامی شهر ارومیه در واقع حفظ و حراست از هویت شهر و استان در حوزه دفاع مقدس و یک حرکت فرهنگی در جهت تقویت فرهنگ ایثار، شهادت و پایداری است.

مصطفی میلانی اضافه می کند: با گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود برگزاری مراسم ها و یادواره های بزرگداشت شهدا، کمتر به عملیات های شهری که بعضا مردم مستقیما درگیر جنگ با اشرار و منافقین و ضد انقلابها بودند، پرداخته نشده است.

وی ادامه می دهد: شهرداری ارومیه در راستای حفظ تاریخ دفاع مقدس و شناساندن عملیات های نظامی شهر ارومیه، برگزاری یادواره های دفاع شهری را که بیشتر با محوریت قرارگاه حمزه سیدالشهدای ارومیه انجام شده، در دستور کار خود قرار داده است.

میلانی می گوید: عملیاتهای نظامی شهر ارومیه که با محوریت قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در دوران دفاع مقدس انجام شده، برای ارومیه امنیت و برای کشور عزت آفرین بوده که متاسفانه تا کنون به تصویر کشیده نشده است و امسال برای نخستین بار یادواره عملیات لیله القدر برگزار می شود. 

 وی در ارتباط با عملیات توضیح می دهد و می افزاید: عملیات لیله القدر در سال ۶۳ به منظور سرکوب اشرار و منافقینی که در روستاها و ارتفاعات نوار مرزی شمال و جنوب سرو مستقر شده و با اعزام گروههایی، جاده‌ها و روستاهای اطراف ارومیه را ناامن می کردند، انجام شده است.

میلانی اظهار می کند: قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) ارومیه در آن زمان، به منظور جلوگیری از ناامنی ها با ایجاد 4 قرارگاه فرعی به ترتیب در جنوب غربی سلماس به سمت روستای دوستان، روستای هشتیان به طرف روستای اسپی دره، روستای هورسین به طرف روستای حسن لو و سلطان واقع در مرز ایران و ترکیه و همچنین سه راهی چره به طرف گل شیخان و اربیلان در مرز ایران و ترکیه به شورشیان دمکرات، کومه له، اشرار و منافقین حمله کرده و درگیر می شوند.

وی اذعان می کند: با آغاز عملیات، تعدادی از اشرار با اطلاع از حضور یگان های سپاه، ژاندارمری و عشایر محل به ترکیه می گریزند، با این وجود 32 نفر از آنان کشته، 41 نفر زخمی  و 10 نفر اسیر شده و جالب تر اینکه پس از اتمام عملیات حدود 400 نفر از شورشیان خود را تسلیم رزمندگان سپاه می کنند تا امان نامه دریافت کنند.

دبیر ستاد برگزاری یادواره عملیات لیله القدر می گوید: در عملیات لیله القدر 22 شهید تقدیم امنیت و آرامش مردم و حفظ و صیانت از نظام شده است که شاخص ترین انها شهید حسن طاهرنژاد، فرمانده وقت اطلاعات عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا ارومیه است که در روستای حسنلو به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.

وی با اشاره به حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و برخی از مسوولان فعلی در عملیات لیله القدر می گوید: سردار کرمی، علی بهروش، اسماعیل احمدی مقدم، نقی کریمی، هادی ذاکر، حسین غفاری آذر، مصطفی سلطانی، سردار جلالی مسوول پدافند غیرعامل کشور و همچنین سردار شعبانی فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) از جمله فرماندهان و رزمندگان عملیات لیله القدر هستند که روز 23 تیرماه در یادواره عملیات لیلقه القدر در ارومیه تجلیل می شوند./936/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
س ح ساقی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
سلام خسته نباشین از طریق این سایت باخبرشدم که برای عملیات لیله القدر مراسم بزرگداشتی برگزارشده و از آنجا که این حقیر هم در این عملیات پاکسازی تحت فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا بود حضور داشتم و خاطراتی را برای بازگو کردن دارم خیلی مایل هستم که اگر امکان برگزاری بزرگداشت دیگری در سال جاری بود به دعوت مسئولین محترم خدمت برسم و تجدید خاطره ای برای اینجانب وتوفیق زیارت مردم شریف ارومیه نصیب این حقیرشود باتشکر ساقی از مشهد مقدس
0
0