۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۷۰۷۸۹
کوهکن:

نمایندگان خواستار مجازات بدون مماشات اخلالگران اقتصادی هستند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: نمایندگان تأکید دارند که با متخلفان این مدت کوتاه گذشته که به زندگی مردم بخصوص قشر متوسط جامعه آسیب زد، به هیچ وجه مماشاتی وجود نداشته باشند.
محسن کوهکن

محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، نائب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره موضوع حل مشکلات اقتصادی کشور با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی بین قوا گفت: این شورا جلساتی را داشته است و اختیاراتی هم برای یک سری اقدامات ضربتی قاطع و انقلابی را دارد؛ این اختیارات باید اعمال شود و دقیقاً در کف کوچه و خیابان‌های کشور آثار محسوسی را برای مردم به همراه داشته باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: مشخصاً به دو مورد اشاره می‌کنم؛ یکی اینکه مردم ما حتماً باید از افرادی که از دلار 4200 تومان اجناسی را وارد کشور می‌کنند و نوع آن اجناس مطلع باشند، برای اینکه به نوعی نظارت کنند که آن‌ها محصول نهایی را تحت این عنوان که ارز مثلاً هفت هزار تومان است به مردم اجحاف نکنند؛ اگر هم کسی این دلار دولتی را گرفت و تخطی کرد با او برخورد کنند.

کوهکن با تحسین کار وزیر ارتباطات در اعلام شرکت‌هایی که دلار 4200 تومانی دریافت کرده‌اند گفت: مطالبه مردم همین است که شفاف به مردم بگویند؛ مرگ یک شرکت زمانی است که آن را معرفی کنید، تخلفاتش را بازگو کنید؛ البته تحویل دستگاه قضایی هم بدهید.

وی ورود دادستان تهران و دستگاه قضایی به دستور رییس قوه قضائیه در این امر حیاتی را تحسین کرد و ابراز داشت: امیدوارم که با قدرت و قوت و اقتدار وظایف خود را انجام دهند، طبق قانون عمل کنند؛ اطلاعاتشان را هم به مردم بگویند و مهمترین درسی که دارد این است که دیگرانی که ارز 4200 تومانی می‌گیرند اگر به ذهنشان رسید که برای منفعت طلبی در این شرایط اقتصادی اجناس وارد شده را بر مبنای غیر از ارز 4200 بخواهند بفروشند با آن‌ها برخورد شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به فعالیت‌های دلالان ارز تصریح کرد: قانون «اخلال در نظم اقتصادی» مجازات سنگین اعدام را برای کسانی که در نظم اقتصادی کشور اخلال می‌کنند پیش‌بینی کرده است؛ اگر کسی که میلیاردها تومان را در ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند و باعث التهاب و نگرانی مردم می‌شود مصداق اخلال در نظم اقتصادی نیست، پس چه کار دیگری اخلال در نظم اقتصادی است؟

کوهکن نظام جمهوری اسلامی را آنقدر مقتدر دانست که تروریستی را در آسمان کشورهای دیگر رصد کرده و در هنگام ورودش به کشور هواپیمایش را بر زمین می‌نشاند و فرد را تحویل عدالت می‌دهد و با این مقدمه تصریح کرد: این نظام توانایی شناسایی عده قلیلی که باعث این اخلال‌ها شده‌اند را دارد؛ نمایندگان مجلس خواستار محاکمه و مجازات این افراد به اعلام هستند.

وی ادامه داد: این حرکت درسی خواهد شد که دیگران در نظم اقتصادی اخلال نکنند و مردم را امیدوار می‌کند که اینطور نیست که هر کس هر کاری خواست در فضای اقتصادی کشور انجام می‌دهد و کسی با این‌ها کاری ندارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید دارند که با متخلفان این مدت کوتاه گذشته که به زندگی مردم بخصوص قشر متوسط جامعه آسیب زد، به هیچ وجه مماشاتی وجود نداشته باشند.

کوهکن در پایان گفت: با فکر، برنامه، قدرت و منابعی که داریم این مرحله را به راحتی پشت سر می‌گذاریم و با آن‌ها که همگام با آمریکایی‌ها دنبال منفعت طلبی و ضربه زدن به اقتصاد این کشور هستند بدون هیچ گونه مماشاتی برخورد قاطع و انقلابی می‌شود تا دیگرانی که می‌خواهند تخلف کنند، حتی فکرش هزینه داشته باشد و به آن سمت و سو نروند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات