۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۷۰۷۸۷
حجت‌الاسلام ذوالنور:

مجلس در حل مسائل اقتصادی عملکرد اثرگذار نداشته است| اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: مجلس می‌توانست در حل مسائل اقتصادی کشور ورود خوبی داشته باشد اما متأسفانه را تأثیرگذار و توانمند عمل نکرده است.
ذوالنور

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تنها راه برونرفت از وضعیت اقتصادی فعلی را توجه به نسخه نجات‌بخش اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی دانست و گفت: متأسفانه دولت هیچ وقت در موضوع اقتصاد مقاومتی اهتمام نورزیده است.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس ادامه داد: اگر 24 اصل اقتصاد مقاومتی را دقیقاً اجرا کنیم، نه تحریم‌ها و نه چیز دیگری نمی‌تواند بر زندگی مردم تأثیر منفی بگذارد و شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

وی در پاسخ به خبرنگار رسا مبنی بر اینکه مجلس چه برنامه‌ای برای برونرفت از وضعیت اقتصادی فعلی دارد؟ تصریح کرد: من مجلس را توانمند و مؤثر نمی‌دانم؛ چه در دادن برنامه‌های اثر گذار به دولت و تصویب طرح‌های مشکل‌گشا، و چه در نظارت کافی و مؤثر.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: در همین بحران ارز در این چند ماه، مجلس واقعاً می‌توانست با تمرکز بر این موضوع یا برونرفتی را به دولت معرفی کند و یا دولت را در برونرفت از این موضوع کمک کند، هل دهد و یا ملزم کند.

وی با ابراز تأسف از اینکه در ماه‌های گذشته اقدام مؤثری در زمینه اقتصادی توسط مجلس صورت نگرفته است، گفت: واقعاً من ورود مجلس را به موضوع اقتصادی کشور در شأن مسأله که اثربخش باشد را ندیده‌ام.

رییس فراکسیون روحانیت در پاسخ به اینکه آیا فعالیت‌های قوه قضائیه می‌تواند راهکار خوبی در آرامش اقتصاد کشور باشد؟ گفت: امیدواریم که سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و قوه قضائیه نسبت به این موضوع ورود کنند، دستگاه‌های نظارتی و برخوردی باید در این موضوع ورود پیدا کنند و نسبت به بررسی موضوع و برخورد لازم و جامع نسبت به تخلفاتی که اتفاق افتاده است نقش مؤثر ایفا کنند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات