۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۷۰۷۰۷
رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نمایندگی قم مطرح کرد؛

گزارشی از فعالیت های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

حجت الاسلام راد گزارشی از فعالیت های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از جمله نشر کتاب، برگزاری همایش ها و نشست های علمی ارائه کرد.
بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام راد در نشست خبری همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها که ظهر امروز در سالن جلسات انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزا رشد با اشاره به روایتی از امام رضا(ع)، گفت: امام رضا(ع) می فرماید خدا رحمت کند فردی را که امر ما را احیا کند، راوی می گوید از امام پرسیدم امر شما چگونه احیا می شود که امام رضا(ع) فرمود: علم ما را فراگیرید و به مردم آموزش دهید.

رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نمایندگی قم ادامه داد: از اهداف ذاتی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی احیای این روایت است که منظور از احیا، ترویج معارف اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) است که این هدف شعار نیست بلکه بنیاد در عمل چنین کاری انجام می دهد.

وی با اشاره به برخی فعالیت های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: پژوهش و نشر 300 اثر در زمینه شخصیت امام رضا(ع) از جمله فعالیت های این بنیاد است که در بررسی های انجام شده تاکنون هیج نهاد علمی چنین اهتمامی در زمینه معارف امام رضا(ع) نداشته است.

حجت الاسلام راد برگزاری نشست های علمی مرتبط با سیره امام رضا(ع) را از دیگر فعالیت های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی دانست و خاطرنشان کرد: این بنیاد 27 تا 29 تیر میزبان انجمن های علمی حوزه علمیه خواهد بود که در این ایام نشست های علمی متنوعی برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نمایندگی قم اظهار کرد: برگزاری همایش های علمی در احیای معارف امام رضا(ع) از فعالیت های این بنیاد است که برخی را به صورت مستقل و برخی را مانند همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکرها را با مشارکت انجمن های علمی حوزه علمیه برگزار می کند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها گفت: ارتقای سطح مراسمات دهه کرامت از تبلیغی به علمی و پژوهشی و بازپژوهی و تبیین منطقی و اجتماعی سیره رضوی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

حجت الاسلام راد نقش و جایگاه رسانه ها در برگزاری همایش علمی سیره امام رضا(ع) را مهم و مقدس دانست و افزود: امروزه اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بر کسی پوشیده نیست اما اطلاع رسانی در زمینه معارف اهل بیت(ع) مقدس است زیرا امام رضا(ع) جریان یا فردی که به احیای امر ایشان بپردازد را دعا کرده است./1324/پ202/ب1

ارسال نظرات