۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۷۰۶۵۵
انتقاد ابوترابی از عدم توجه دولت به اقشار ضعیف؛

بی مهری دولت در واگذاری مسکن مهر به مددجویان کمیته امداد

نماینده مجلس با بیان اینکه بی مهری دولت در واگذاری ۵۰ هزار مسکن مهر به مددجویان کمیته تعجب آور است، گفت: شش سال است دولت هر بار مردم را به نوعی با شعار احداث مسکن اجتماعی، مسکن بافت فرسوده و مانند آن فریب داده است و اقدامی برای آنان انجام نداده است.
ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از عملکرد دولت در واگذاری واهداهای مسکن مهر به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: مسکن مهر یک پروژه بسیار عظیم بود که انجام شد، درست است که مسکن مهر ایرادها و نقایصی داشت اما انجام این پروژه عظیم یک تجربه بود تا با تکرار این اقدام در بافت فرسوده شهری اشتباهات جبران شود.

ابوترابی با بیان اینکه حدود 80درصد از واحدهای مسکن مهر ساخته شده و رو به اتمام است، ابراز کرد: امروز دولت اذعان دارد که حدود 200 هزار واحد مسکن مهر خالی وجود دارد که حدود 80 درصد آن ساخته شده و با مختصر سرمایه گذاری می‌توان آنها را به بهره برداری رساند و در اختیار مردم قرار داد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: حدود چند ماه است مهندس فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با درخواست کتبی از رییس جمهور و رایزنی با وزرا 50 هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام برای مددجویان کمیته‌ امداد که از قشر فقیر و ضعیف جامعه محسوب می‌شوند درخواست کرده است تا کمیته امداد با هزینه خود آن واحدها را اتمام و در اختیار مددجویانی که منزل ندارند قرار دهد؛ اما متاسفانه علی رغم پیگیری‌های کتبی و مذاکرات شفاهی رییس کمیته امداد و نمایندگان مجلس به وزرا و شخص رییس جمهور این مهم با بی توجهی و تعلل آنان روبرو شده است.

وی با بیان اینکه مددجویان کمیته‌ امداد قشر ضعیف جامعه و مستاجر هستند، اظهار داشت: تعجب آور است این خواسته که در راستای حمایت از قشر ضعیف و محروم جامعه است و کمترین هزینه‌ تراشی برای دولت نخواهد داشت مورد بی توجهی دولت قرار گرفته است.

ابوترابی واگذاری این تعداد از واحدهای مسکن مهر به مددجویان کمیته امداد را عاملی برای کاهش اجاره بها دانست و گفت: متاسفانه دولت در این مساله تا به امروز هیچ گامی برای مددجویان کمیته امداد برنداشته و هر بار به یک بهانه این کار را عقب انداخته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه در این شش سال است هر بار مردم را به نوعی با شعار احداث مسکن اجتماعی، مسکن بافت فرسوده و مانند فریب داده است و اقدامی برای آنان انجام نداده بنابراین لازم است با واگذاری این 50 هزار واحد مسکن مهر به کمیته امداد اقدامی برای مردم انجام دهد./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات