۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۷۰۶۲۰
حسن بیگی در گفت‌وگو با رسا:

تسلیم در برابر دشمن مساوی با نابودی است| تلاش مزدوران ناامید کردن مردم از ‌آینده انقلاب است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تشریح دستاوردهای مقاومت ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در برابر دشمنان، تسلیم در برابر استکبار را مساوی با نابودی دانست.
حسن بیگی

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب درباره هزینه‌های تسلیم و فواید مقاومت مقابل دشمن و اینکه چرا برخی اصرار دارند که باید در برابر دشمنان تسلیم شد، گفت: همه دنیا شاهد بودند که هر کشوری که مقابل آمریکایی‌ها کرنش کرده و کوتاه آمده، به حداقل خواسته‌های خود هم نرسیده است.

وی با بیان اینکه در گذشته ایران زیر سلطه آمریکایی‌ها بود، عنوان کرد: تنها شمال تهران و برخی شهرهای بزرگ از امکانات جزئی برخوردار بودند اما 60 هزار روستا در سراسر کشور از حداقل امکانات بی‌بهره بودند و همواره نگاه مردم به روستائیان تحقیرآمیز بود به همین دلیل بالغ بر 30 هزار روستا تخلیه شد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 10 هزار روستا مجدد برگشتند.

حسن بیگی افزود: امروز روستائیان آب، برق، گاز و جاده و سایر امکانات را دارند، 119 میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی دارند و به خودکفایی رسیدند، در صورتی که پیش از انقلاب حداکثر 21 تا 25 میلیون تن بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در بخش‌های گوناگون شاهدیم که جوان‌ها و دانشمندان ما در تکنولوژی پیشرفت و موفقیت‌های بسیار خوبی را کسب کردند، اظهار داشت: با وجود پیشرفت‌های فراوان برخی سرسپردگان و اذناب آمریکایی در داخل کشور، رسانه‌ها و فضای مجازی تلاش می‌کنند این موفقیت‌ها را نادیده جلوه دهند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به هر گوشه از جهان پا گذاشتند آنجا را ویران کردند، ابراز کرد: نمونه‌های بارز آن افغانستان، عراق، سوریه و لیبی هستند، در کشور لیبی  قذافی امکانات دفاعی کشورش را با یک مذاکره از بین برد و همه ابزار و امکانات لیبی را در اختیار آمریکایی‌ها قرار داد، پس از آن کشور لیبی سخت‌ترین بمباران‌ها و حمله‌های نظامی را شاهد بود، و امروز به 6 تا 7 کشور قبیله‌ای تقسیم شده است و آمریکایی‌ها و ایتالیا‌یی‌ها دوبرابر زمان قذافی نفت این کشور را می‌برند.

حسن بیگی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در زمینه بنیه دفاعی و موشکی در سطح چند کشور بزرگ بین‌المللی قرار دارد به گونه‌ای که نظامیان کشورهای فرانسه و انگلیس اعتراف دارند که ایران به به خودکفایی و قدرت بلامنازع رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه به برکت جمهوری اسلامی مقاومت مقابل مستکبران در سطح منطقه شکل گرفته است، عنوان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی شعار نیل تا فرات را سر می‌داد، اوایل حمله صدام به ایران حتی شعار نیل تا شیراز را هم اعلام کرد، اما پس از پیروزی ایران در جنگ تحمیلی و عقب نشینی صدامیان امروز شاهدیم که اسرائیل اطراف خود دیوارهای 4 تا 6 متری می‌کشد چراکه شاهد ایستادگی و مقاومت ملت‌های دیگر است که از کشور ایران الگو گرفتند و به آنها باج نمی‌دهند.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب خطاب به دشمنان که اگر یک موشک بزنید ده تا می‌خورید، گفت: امروز که جمهوری اسلامی ایران به  قدرتی رسیده آمریکا جرات نمی‌کند به آن حمله کند.

حسن بیگی افزود: اگر امروز روسیه، چین یا پاکستان علاقه‌مند هستند که با ایران معاهده امنیتی ببندند به این دلیل است که کشورمان در جایگاه بالایی از قدرت دفاعی و نظامی قرار گرفته است، هرچند دشمنان تلاش دارد در رسانه‌ها و فضای مجازی این حقیقت را کتمان کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: هنگام پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران، آمریکایی‌ها به همراه شوروی سابق 65 لشکر تا بن دندان مسلح را در عراق آماده کردند که به ایران حمله کنند اما با معجزه الهی انسجام ملی در کشورمان شکل گرفته و 40 درصد از ماشین های جنگی عراق از کار افتاد، همزمان با این مساله برخی مزدور وطن فروش در مجلس شعارهایی به نفع دشمن سردادند سپس از انگلیس و آمریکا مزد خود را گرفتند، همان زمان امام راحل فرمودند هرکس در نطق، خطابه و قلم‌فرسایی، این مملکت و کشور را تضعیف کند عمل او حرام و خیانت به ملت ایران است.

وی با اشاره به مزدوری برخی در کشورمان، اظهار داشت: امروز برخی خیانت را برای خود لذت‌بخش می‌بینند طوری که اگر سربازی خود را برای ترامپ انجام ندهند اخراج می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به این بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هزینه مقاومت کمتر از تسلیم شدن است، ابراز کرد: در مقاومت شاید مقداری ضربه وارد شود اما تسلیم شدن نابودی کامل را به همراه دارد، امروز جمهوری اسلامی ایران بسیار قدرتمند است طوری که فرمانده نیروی دریایی ارتش آمریکا به ترامپ گفته که ما با ارتش و سپاه ایران قادر به جنگ نیستیم.

حسن بیگی افزود: آمریکایی‌ها می‌دانند که امروز افزون بر قدرت نظامی ایران، کشورهایی نظیر یمن، لبنان و سوریه موشک‌های 2500 کیلوبرد دارند که قدرت مقاومت را در عرصه بین‌الملل نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کشور ما از نظر ذخایر نفت و گاز یا معادن دارای ثروت و سرمایه عظیمی است و افزون بر آن قدرت نظامی و موشکی بالایی هم دارد، گفت: به علت این قدرت روز افزون همه ملت ایران حتی ادیان مختلف کشورمان در دنیا به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند اما برخی مزدور تلاش می‌کنند مردم را نسبت به نظام و انقلاب ناامید کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما به مقاومت خود ادامه خواهیم داد، اظهار داشت: روحیه اقتدار در ملت و مردم ما وجود دارد و ما می‌توانیم مقابل آمریکایی‌ها ایستادگی کنیم دنیا هم وقتی ببیند ایرانی‌ها مقتدر و محکم ایستادگی می‌کنند آنها هم الگوبردای خواهند کرد.

وی افزود: رییس جمهور کشورمان در جلسه مشترک با چین گفت که تحت هیچ شرایطی زیربار خواسته آمریکایی‌ها نمی‌رویم و مقابل ترامپ می‌ایستیم آن زمان دیدیم که روسیه، چین و اروپا هم گفتند در چارچوب قوانین بین‌المللی به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم، کشور چین اعلام کرده که در چارچوب قوانین بین المللی با ایران همکاری خواهد داشت و تحت هیچ شرایطی صحبت‌های ترامپ را نمی‌پذیرد./813/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات