۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۷۰۵۸۹
فلاحتی در گفت‌وگو با رسا:

بی توجهی به مطالبات مردم اقتدار ملی را دچار خدشه می کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه به طور قطع اقتدار ملی ما بر پایه مردم بر مبنای حکومت الهی استوار است، گفت: به هر میزان به خواسته‌های مردم بی‌توجهی شود به همان مقدار اقتدار ملی دچار تزلزل می‌شود.
فلاحتی

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب و مؤلفه‌های تقویت اقتدار ملی در مقابل دشمن، گفت: مولفه‌های اقتدار ملی در نظام اسلامی بر دو محور مردم و خدامحوری استوار است.

وی افزود: مردم در راستای پیروزی انقلاب اسلامی و راهبرد پس از آن نقش اساسی داشتند، امروز هم در مدیریت جامعه از طریق مشارکت‌های اجتماعی و حضور در صحنه‌های مختلف نقش خوبی را ایفا می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه به طور قطع اقتدار ملی ما بر پایه مردم بر مبنای حکومت الهی استوار است، عنوان کرد: بنابراین به هر میزان به خواسته‌های مردم بی‌توجهی شود به همان مقدار اقتدار ملی دچار تزلزل می‌شود.

فلاحتی با بیان اینکه آنچه سبب انسجام مردم کشور ما پس از اسلام شده همان ایمان به خدا و توجه به اسلام و قرآن است، اظهار داشت: همین مساله سبب شده اقلیت‌ها، قوم‌ها و گروه‌های مختلف و متعدد ایرانی در کنار یکدیگر به عنوان امت واحده عمل کرده و تا امروز از بسیاری شبیخون‌های فرهنگی و مادی تاریخ مصون بمانند.

وی فرهنگ، سبقه دینی و الهی را یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار ملت ایران دانست و گفت: این از موارد مهمی است که همه مسوولان تاثیرگذار در تمامی رویکردهای داخلی باید مورد توجه قرار دهند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: در جمهوری اسلامی باید عزت مردم حفظ شود و این عزت به معیشت و دین مردم برمی‌گردد بنابراین هرجا یکی از این دو پایه بلغزد اقتدار ملی ما ضعیف می‌شود.

فلاحتی با اشاره به قاعده نفی سبیل که متن صریح قرآن بوده و بر اساس آن کفار حق سلطه بر مسلمانان را ندارند، اظهار داشت: این قاعده از ارکان اقتدار و توانمندی ما مسلمانان است که بر اساس آن منافع ملی مسلمانان به لحاظ مادی و معنوی نباید تحت‌الشعاع نفوذ، حمله یا شبیخون دشمن قرار گیرد به عبارت ساده‌تر دشمن نباید بر جامعه مسلمین سیطره پیدا کند، گاهی این سیطره اقتصادی و تسلط بر بازار، گاهی فرهنگی و تسلط بر نسل ما و گاهی هم سیطره‌ مادی و در اختیار گرفتن حاکمیت کشور است.

وی با بیان اینکه اقتصاد، نسل، حاکمیت و قدرت دفاعی همه میزان اقتدار ملی یک کشور را شکل می‌دهند؛ خاطرنشان کرد: اگرچه یکی از ارکان اقتدار ملی قدرت دفاعی و نظامی و بسیار ضروری است اما بر مبنای قاعده نفی سبیل اقتدار ملی صرفا در تقویت توان دفاعی برای ترساندن دشمن و جلوگیری از حمله او نیست بلکه باید در کنار تقویت بنیه نظامی بخش اقتصادی هم چنان قوی شود که تحت الشعاع تکانه های چند کشور دنیا قرار نگیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود آن همه هجوم تروریستی و ناامنی‌های دوره بنی‌صدر شاید ما کمترین قدرت دفاعی را داشتیم اما با انسجام ملی متکی بر ایمان به خدا و تحت امر رهبر توانستیم در جنگ تحمیلی به پیروزی دست پیدا کنیم.

فلاحتی در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم در بحران اقتصادی کشور اگر به مردم و تقویت ایمان آنان توجه کنیم به طور قطع خواهیم توانست این بحران را بگذرانیم، اگرچه هدف ما صرفا گذراندن بحران نیست چراکه ما در یک حرکت فیزیکی به سمت تمدن اسلامی قرار داریم و امید که با توجه به این مولفه‌ها مقابل دشمن ایستادگی کنیم./۸۱۳/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات