۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۷۰۵۷۸

جزئیاتی از تشکیل مجمع حوزویان مهندس

حجت الاسلام جوان در همایش حوزویان مهندس به بیان جزئیاتی از تشکیل مجمع حوزویان مهندس از جمله اهداف تشکیل، شرایط عضویت و نوع فعالیت پرداخت.
همایش حوزویان مهندس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جوان، دانش آموخته مهندسی عمران دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا و مدرس اخلاق مهندسی در همایش حوزویان مهندس که امروز در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد در زمینه تشکیل مجمع حوزویان مهندس گزارشی ارائه کرد و گفت: زمینه سازی برای شکل گیری و تعمیق مباحث فقهی درموضوعات میان رشته ای هدف تشکیل این مجمع است.

وی ادامه داد: بهره گیری از انگیزه بالا و دغدغه حوزویان مهندس برای تحقق ارزش ها در فعالیت های حرفه ای از دیگر اهداف تشکیل مجمع حوزویان مهندس است.

حجت الاسلام جوان خاطرنشان کرد: نام این نهاد، مجمع حوزویان مهندس کشور جمهوری اسلامی ایران است که به اختصار مجمع حوزویان مهندس نامیده می شود و پیش نویس اساسنامه آن نیز تهیه شده است.

وی در زمینه نوع فعالیت های مجمع حوزویان مهندس اظهار کرد: کلیه فعالیت های این مجمع غیر انتفاعی است یعنی نمی خواهد نگاه اقتصادی داشته باشد بلکه به دنبال این است که ارزش ها را وارد فعالیت های حرفه ای کند.

عضو هیأت مؤسس مجمع حوزویان مهندس با اشاره به هدف اصلی مجمع حوزویان مهندس گفت: هدف اصلی این مجمع استفاده از ظرفیت بالای حوزویان مهندس در راستای کمک به حل مسأله فنی مهندسی در نظام جمهوری اسلامی براساس آموزه های اسلام و علوم مهندسی است.

وی ادامه داد: انجام فعالیت های تحقیقاتی مبتنی بر آموزه های اسلام، کمک به تبیین و نشر اخلاق مهندسی و تبلیغ آنها، کمک به احیای معماری و شهرسازی اسلامی، تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ارائه مشاوره خدمات مهندسی متناسب با ارزش های اسلامی از دیگر اهداف مجمع حوزویان مهندس به شمار می روند.

حجت الاسلام جوان با بیان شرایط عضویت در مجمع حوزویان مهندس، اظهار کرد: پذیرش مفاد اساسنامه، داشتن حسن شهرت، طلبه رسمی حوزه علمیه، ارتباط با اعضا و تشکیل جلسات دوره ای از جمله شرایط عضویت در مجمع حوزویان مهندس است.

وی ادامه داد: البته طلاب غیر رسمی حوزه علمیه در صورت داشتن مدرک مهندسی معماری، همچنین مهندسین سایر رشته ها و مهندسین بستگان درجه یک روحانیان در صورت موافقت هیأت مؤسس می توانند عضو مجمع حوزویان مهندس شوند./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
باسلام بنده مهندسی عمران دارم و ۴۴ ساله .آیا میتوانم عضو مجمع مهندسین حوزوی بشوم.و علاقه مند در تحصیل علوم دین هستم.؟
0
0