۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۷۰۵۷۴
امام جمعه آبادان:

برای آب مصرفی کشاورزان و دامداران چاره اندیشی شود

امام جمعه آبادان گفت: مشکل موجود روستاهای آبادان تلف شدن صیفی جات، نخیلات و برخی دام ها است که در این باره نیازمند آب رسانی سریع به روستاها برای جلوگیری از تلفات بیشتر هستیم.
امام جمعه آبادان

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به راه اندازی طرح آزمایشی غدیر 2 از شامگاه گذشته عنوان داشت: نخست باید لوله های انتقال آب شست و شو، اتصالات لوله های انتقال آب تا 50 کیلومتری خرمشهر صورت گرفته که تا غروب اتصالات به پایان می رسد و براساس وعده های داده شده ان شاءالله فردا شب یا پس فردا شب آب غدیر به آبادان و خرمشهر برسد.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه در آب غدیر انتقالی برای روستاهای آبادان با دو مشکل مواجه هستیم، افزود: لوله کشی 5 کیلومتری و 9 کیلومتری برای بهره مندی از آب غدیر نیاز داریم که وزیر نیرو و استاندار استان قول دادند در کمتر از دو هفته لوله گذاری انجام گیرد و آب به روستاها رسانده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان با اشاره به اینکه آب رسانی به روستائیان از سوی آبفای روستایی، گروه های جهادی، طلاب مدرسه امام خمینی(ره) اهواز و جهاد کشاورزی صورت می گیرد، تصریح کرد: این آب رسانی به حد مطلوب نرسیده و برای زنده نگه داشتن احشام به 10 تانکر دیگر نیاز داریم.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: بنیاد برکت نیز در شهرستان حضور پیدا کرده و خرید تانکرهای 5 و 10 هزار لیتری برای قرار دادن در روستاها را پیگیر است که وعده انجام را از 16 تیرماه عنوان کرد ضمن اینکه آستان قدس رضوی نیز همکاری فوق العاده ای از خود نشان داد.

وی تصریح کرد: مشکل موجود روستاهای آبادان تلف شدن صیفی جات، نخیلات و برخی دام ها است که در این باره نیازمند آب رسانی سریع به روستاها برای جلوگیری از تلفات بیشتر هستیم.

امام جمعه آبادان به رودخانه بهمنشیر اشاره کرد و گفت: از وزیر نیرو و استاندار استان خواستیم تا برای جاری شدن آب در رودخانه برداشت نیشکر با توجه به بحران جاری کاهش یابد و آب های ذخیره شده پشت سدها رها و رودخانه از بحران خارج و نخیلات آبیاری شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان با بیان اینکه کشاورزی و احشام بیش از 70 روستا در معرض خطر قرار دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه آب شهری با مشکلی مواجه نیستیم و تنها مشکل در توزیع است که در این باره باید زیرساخت ها اصلاح شوند.  

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان فکر جدی برای حل مشکل آب در جهت مصارف کشاورزی و دامی در روستاها را خواستار شد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات