۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۷۰۵۶۳
آیت‌الله فاضل‌لنکرانی:

عرفان نوظهور برای به حاشیه راندن دین و معنویت ایجاد شده است

عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران ده‌ها سال بر طبل بی‌دینی در کشور کوبیدند و تلاش کرده‌اند مقوله دین را از زندگی مردم ایران برچینند اما زمانی که مشاهده کردند ملت شریف ایران هیچ‌گاه دین را کنار نمی‌گذارند، در صدد جعل دین و معنویت برآمده‌اند تا از این طریق مسیر جامعه اسلامی را به بیراهه بکشانند.
آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در دیدار کارکنان مؤسسه بهداشت معنوی بیان داشت: بحث عرفانهای نوظهور از جمله موضوعات مهمی است که امروزه در جمهوری اسلامی ایران در حال گسترش است.

وی با تأکید بر این که دولت و حکومت، حوزه و دانشگاه و همچنین عموم مردم سه رکن مهم حکومت اسلامی ایران به شمار میآیند، اظهار داشت: همه ارکان نظام اسلامی ایران با پدیده عرفانهای نوظهور درگیر هستند، از این رو همه باید در برابر آن ایستادگی کرده و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران دهها سال بر طبل بیدینی در کشور کوبیدند و تلاش کردهاند مقوله دین را از زندگی مردم ایران برچینند اما زمانی که مشاهده کردند ملت شریف ایران هیچگاه دین را کنار نمیگذارند، در صدد جعل دین و معنویت برآمدهاند تا از این طریق مسیر جامعه اسلامی را به بیراهه بکشانند.

وی تصریح کرد: اصل آن است که زمام امور معنوی بشر در اختیار خداوند متعال باشد، چرا که انسان باید با پروردگار خود در ارتباط باشد تا مسیر حقیقی معنویت را بیابد اما دشمنان اسلام با جعل دین و معنویت به دنبال آن هستند تا با همان واژهها و اهداف دینی، زمام معنوی مردم را به دست بگیرند و به مسیر باب میل خود هدایت کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ماهیت حرکات یوگا، عنوان کرد: گفته می‌شود که یوگا ورزشی است که برای سلامتی روح و روان انسان‌ها ایجاد شده است ولی امروزه دشمنان دین و ادیان الهی بر این ورزش موج‌سواری می‌کنند تا با نام معنویت در این ورزش به دین مردم ضربه بزنند.

وی با تأکید بر این که باید به ریشه و اساس شکلگیری یوگا دقت بیشتری شود، خاطرنشان کرد: عدهای دینستیز نشستهاند و بررسی کردهاند که چطور میتوانند برای معنویت و عرفان جریانسازی کنند تا به اهداف شوم خود برسند و در نهایت به این نتیجه رسیدهاند که معرفی یوگا به عنوان ورزش، بهترین شیوه در این زمینه است.

آیت‌الله فاضل‌لنکرانی گفت: بیتردید اهداف مختلفی پشتپرده ورزش یوگا وجود دارد و ما تنها به برخی از اهداف آن پیبردهایم ولی بیشک هدف اصلی دشمنان دین و ادیان الهی، استعمار و تصاحب همه منابع بشریت است.

وی اظهار داشت: دشمنان معنویت برای آن که مردم را از مسجد، نماز و عبادت خداوند متعال جدا کنند، ادعا میکنند که هدف از نماز صرفاً رسیدن به آرامش است. سپس یوگا و عرفانهای نوظهور را به عنوان مسیری راحتتر و بهتر برای رسیدن به آرامش معرفی میکنند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با قرائت آیه« «أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»،  ابراز داشت: شاید عرفانهای نوظهور بتوانند آرامشی کاذب و موقت در افراد ایجاد کنند اما همان طور که خداوند متعال در آیه 28 سوره مبارکه رعد تأکید میفرماید؛ هیچ چیز جز قرائت قرآن کریم نمیتواند به انسان آرامش حقیقی دهد.

وی جدا کردن مسلمانان از مقوله جهاد را یکی دیگر از اهداف عرفانهای نوظهور دانست و تصریح کرد: متأسفانه امروزه عرفانهای نوظهور در تهران گسترش یافته است به طوری که به خانمهای بالای 60 سال که دردهای عضلانی دارند، پیشنهاد میشود از یوگا استفاده کنند، اما در حقیقت در باطن این افراد مطالب باطلی تزریق میکنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت حضور حوزویان و دانشگاهیان در عرصه مقابله با عرفانهای نوظهور، عنوان کرد: مسؤولان فرهنگی کشور به جای حمایت مالی از یوگا، باید بودجه لازم را در اختیار طلاب و دانشجویان قرار دهند تا با تحقیق و بررسیهای لازم، هدف دشمنان در ایجاد عرفانهای نوظهور را شناسایی کرده و به مقابله با آن بپردازند./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات