۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۷۰۵۱۷
مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه مطرح کرد؛

چهار اصل مهم در تهذیب و سلوک اخلاقی

حجت‌الاسلام والمسلمین وافی با بیان این‌که یک اصل مهم برای پیشبرد کار تشکیلاتی توجه به امور اخلاقی و تهذیبی است، گفت: ویژگی‌هایی همچون اخلاق نیک، خوشپوشی و آراستگی، نظم و دقت، خوش‌بیانی، نگاه متواضعانه و توجه به علم و دانش، نتیجه تهذیب و سلوک اخلاقی است.
حجت الاسلام وافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در دومین اجلاس رابطان استانی و شهرستانی جامعه ایمانی مشعر که در سالن همایش وصال مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره با ویژگی‌های هیأت‌داران اظهار داشت: یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های این افراد توجه به تهذیب نفس است.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه ادامه داد: مسأله جهاد، مبارزه، ایستادگی و مقاومت بحثی کلیدی در فرهنگ دینی اسلامی و یک مسأله قدیمی است که مورد توجه زیاد قرآن است و در سوره توبه نیز تاکیدات زیادی درباره آن شده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که سال آینده از سخت‌ترین سال‌های پیش‌روی انقلاب اسلامی است، گفت: جریان مبارزه با اسرائیل در جدی‌ترین حالت خود قرار گرفته و هدف دشمن ضربه زدن به نظام و جامعه ایران و جلوگیری از نابودی اسرائیل از طریق ایجاد فشار اقتصادی و نارضایتی در متن مردم است تا انقلاب اسلامی از موضع خود کوتاه بیاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین وافی خطاب به رابطان جامعه ایمانی مشعر اظهار داشت: شما بایستی با حاضر شدن در وسط میدان خواب و خوراک را برای یاری کردن خط انقلاب بر خود حرام کنید، چراکه ما ایستادگی و مبارزه را وظیفه اصلی خود دانسته و در برابر فشار دشمنان سر خم نمی‌کنیم.

وی با اشاره به وعده الهی در قرآن بیان کرد: خداوند در قرآن وعده داده است که اگر در برابر فشارهای دشمنان صبر کرده و تقوا پیشه کنید، کید و حیله‌ آن‌ها هیچ آسیبی به شما وارد نمی‌کند، صبر در منابع دینی به عنوان رأس و سر ایمان مطرح شده و نقش زیادی در ارتقای اراده و توان معنوی انسان دارد.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با بیان این‌که تهذیب اخلاقی نقش زیادی در مسیر تقوا و صبر دارد، گفت: وظیفه ما به‌عنوان افراد حاضر در خط انقلاب این است که نسبت به تهذیب و مسائل اخلاقی اهتمام داشته باشیم.

وی محاسبه، مراقبه، مشارطه و معاقبه را چهار اصل مهم در تهذیب و سلوک اخلاقی عنوان و بیان کرد: شرط رعایت تقوا دانستن مسائل شرعی مبتلابه و خواندن رساله است و خداوند متعال هیچ پیمانی نبسته که در همه احوال ما را یاری کند و در صورت قرار نگرفتن در مسیر الهی، نصرت الهی شامل حال ما نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وافی با بیان این‌که یک اصل مهم برای پیشبرد جریان‌سازی و کار تشکیلاتی توجه به امور اخلاقی و تهذیبی است، گفت: ویژگی‌هایی همچون اخلاق نیک، خوشپوشی و آراستگی، نظم و دقت، خوش‌بیانی، نگاه متواضعانه و توجه به علم و دانش، نتیجه تهذیب و سلوک اخلاقی است و اگر این ویژگی‌ها در فردی وجود نداشت، نشان‌دهنده این است که در تهذیب و اخلاق فردی موفق عمل نکرده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مؤمنان و افراد انقلابی تأکید کرد: جریان انقلابی باید برای علم و دانش اهمیت زیادی قائل باشد، انس با کتاب برای فردی که ادعای فعالیت‌ گروهی و تشکیلاتی و انقلابی دارد، امری ضروری است.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه ادامه داد: توجه به حق‌الناس از ویژگی‌های مهم مؤمنین است و افراد مذهبی و انقلابی باید در رعایت حق‌الناس نمونه باشند، همچنین ممانعت از اسراف امر مهمی است که باید در تشکیلات و هیأت‌ها رعایت‌ و از هزینه‌های اضافی و غیرضروری جلوگیری شود.

وی در پایان افزود: احترام به مخاطبان یکی دیگر از امور مهمی است که در هیأت‌ها باید رعایت شود و باید توجه داشت که زیر بیرق امام حسین(ع) هیچ تفاوت و تبعیضی میان مردم، عزاداران و گریه‌کنان اهل‌بیت(ع) وجود ندارد./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات