۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۵۷۰۴۶۵
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نظری منفرد عنوان کرد؛

استقامت در مسیر حق؛ راهبرد غلبه بر توطئه سیاسی و اقتصادی دشمن

استاد حوزه علمیه قم وحدت و استقامت در مسیر حق را راهبرد مقابله با دشمن در جنگ سیاسی و اقتصادی دانست.
حجت الاسلام نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی نظری منفرد امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که در آیات قرآن کریم خداوند به مسلمانان وعده پیروزی بر دشمنان را داده است، گفت: اگر مسلمانان به رسالت خود به‌درستی عمل کرده و در راه حق استقامت کرده و جبهه مقاومت را خالی نگذاشته و پشت به دشمن نکنند وعده خداوند به آن‌ها پیروزی کامل بر دشمنان است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مراد از جنگ در آیات قرآن کریم تنها جنگ فیزیکی و در جبهه نیست بلکه اگر مسلمانان در جنگ سیاسی، اقتصادی و حتی اگر در جنگ فرهنگی جبهه را برای دشمن خالی نگذارند، قطعاً بر دشمن پیروز خواهند شد.

وی بابیان این که آیه 139 سوره آل‌عمران بهترین راهبرد برای مسئولان در عرصه‌های مختلف است، تصریح کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید«وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ» یعنی(و سست نشوید! و غمگین نگردید و شما برترید اگر ایمان داشته باشید).

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نظری منفرد با تأکید بر این که در آیات و روایات علت ضعف مسلمانان در برابر دشمنان اختلاف عنوان‌شده است، تصریح کرد: آیات قرآن کریم می‌فرمایند که نزاع نکنید زیرا نزاع موجب سستی شما شده و عظمت شما را در برابر دشمنان از بین می‌برد به همین  دلیل درس امروز آیات قرآن کریم برای امت اسلام و ملت ایران این است که باوجود مشکلات مردم و مسئولان وحدت دشمن‌شکن داشته و اجازه ندهند نظام اسلامی دچار ضعف شده و دشمن ریشه‌های نظام را مورد هدف قرار دهد و باید از نزاع پرهیز شود.

وی افزود: رسول خدا(ص) همواره به مسلمانان توصیه می‌کردند که اگر از فرمان‌های خداوند اطاعت کنند، با یکدیگر نزاع نکرده، واجبات را انجام داده و از انجام محرمات پرهیز کنند و ید و دست واحدی باشند قطعاً بر دشمنان پیروز خواهند شد والا به سرنوشت جنگ احد گرفتارشده و جنگ برده را به سود دشمن واگذار کرده و عظمت خود را از دست خواهند داد.

کارشناس رادیو معارف دنیاگرایی را از عوامل سستی در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: آیات قرآن کریم می‌فرمایند تمام همت عده‌ای صرف دنیا می‌شود و این عده به خاطر دنیا در مقابل دشمنان سستی کرده و همین عامل موجب غلبه دشمنان بر آن‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نظری منفرد یادآور شد: همان‌طور که بیان شد نتیجه سستی در برابر دشمنان، غلبه دشمن بر امت و ضعف ملت است درحالی‌که سرانجام مقاومت در برابر دشمن پیروزی است؛ بنابراین اگر مردم در جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی دشمن مقاومت کنند قطعاً به نتیجه مطلوب می‌رسند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات