۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۷۰۴۱۷

تاکید استاد پناهیان بر انسجام در فعالیت های دینی و انقلابی

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: اتحاد و انجام فعالیت‌های انقلابی به صورت تشکیلاتی، یقینا موجب پیروزی خواهد شد، اما انجام کار انقلابی و حرکت به صورت فردی و جداگانه موفقیت چندانی به دنبال نخواهد داشت.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، در دومین اجلاس رابطان استانی و شهرستانی جامعه ایمانی مشعر که امروز در سالن همایش وصال مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به تأکید روایات بر دوستی مؤمنان با یکدیگر اظهار داشت: تأکید روایات بر ارتباط و رفاقت دینی، صرفا برای ایجاد رفاقت میان مردم نیست، بلکه دین در ذیل این رفاقت‌ها برای ارتباط و خدمت‌ به یکدیگر برنامه‌هایی ارائه می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نکته دیگری که در دین مورد تأکید قرار دارد، وسعت دل مؤمن و احساس محبت او نسبت به دیگر مؤمنین است، همچنین علاوه بر این محبت، آدابی برای معاشرت و ارتباط محکم میان مؤمنین در دین مطرح است.

وی با بیان ارتباط محکم و مستحکم مؤمنان و صبر و استقامت آنها را زمینه‌ساز ظهور توصیف کرد و گفت: حرکت و فعالیت‌های شبکه‌ای ملی، ارتباط و هماهنگی بین رابطان جامعه ایمانی نیز در همین مسیر است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: امروزه ارتباطات شبکه‌ای نسبت به گذشته بسیار قوی‌تر شده است، به‌طوری که فضای مجازی، فضای حقیقی را اداره می‌کند، فضای مجازی با بنای قدرتی نوبنیان پایه دیگر قدرت‌ها را سست کرده است.

وی بر ضرورت کار جمعی و گروهی تأکید کرد و گفت: بزرگترین ظرفیت‌ها و اجتماعات متعلق به ما است، بنابراین بایستی از ظرفیت‌هایی همچون پیاده‌روی اربعین به بهترین نحو استفاده کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه 60 سوره انفال بیان کرد:  طبق این آیه شریفه قوه با کار تشکیلاتی و گروهی به وجود می‌آید‌ و این کار تشکیلاتی بایستی در فضای حقیقی و مجازی به صورت توأمان انجام و توسط نیروهای انقلابی با قدرت دنبال شود.

وی خطاب به اعضای جامعه ایمانی مشعر گفت: ظرفیت بسیار بالای جمعیتی در هیأت‌ها این زمینه را به وجود آورده است که با جمع‌آوری هر نفر تنها هزار تومان، منبع بزرگ اقتصادی برای فعالیت‌های انقلابی و سازنده خود فراهم کنید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: اتحاد و انجام فعالیت‌های انقلابی به صورت تشکیلاتی، یقینا موجب پیروزی خواهد شد، اما انجام کار انقلابی و حرکت به صورت فردی و جداگانه موفقیت چندانی به دنبال نخواهد داشت.

وی مطرح کرد: ایجاد و قدرت گرفتن گروه‌ها و تشکیلات‌ ایمانی و کوچک شدن دولت، الگوی مملکت‌داری اسلامی‌ است، چراکه بزرگ بودن دولت سبب گسترش فساد در آن است و حتی قوه قضائیه هم با همه قدرت خود، نمی‌تواند جلوی حجم بالای فساد را بگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه توجه به پیچ‌های انقلابی و دینی در شبکه‌های اجتماعی را ضروری و امری مهم توصیف کرد و گفت: بی‌توجهی به این موضوع مهم سبب مورد توجه قرار گرفتن سلبریتی‌ها و افرادی از سوی جامعه شده است که دارای تخصص کافی نیستند.

وی در پایان تأکید کرد: ایجاد اجتماعات مؤمنانه بر پایه همدلی در کشور امری ضروری است و باید توجه داشت که بزرگ ترین آسیب امروز جامعه، عدم احساس ضرورت زندگی جمعی بر پایه ایمان است./۸۷۶/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات