۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۵۷۰۴۱۶
برشی از کتاب «مکاتب صهیونیستی»(۱۴)؛

آل‌سعود؛ هم‌پیمان زرسالاران انگلیسی

امروزه آل سعود، در بحران سوریه نیز همراهی با اسرائیل را به حمایت از مردم مظلوم سنی و شیعه سوریه ترجیح داده، و فتوا می‌دهند که ارتباط با اسرائیل اگر بر ضد شیعیان باشد، اشکالی ندارد.
روابط عربستان و رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را به قلم مهدی دهنوی و با نظارت علمی محمدحسین فرج‌نژاد منتشر کرده است. بنابراین از این پس مطالب این کتاب را در قالب برشی از کتاب خدمت خوانندگان عزیز تقدیم می‌کنیم:

مؤسس دولت عربستان سعودي، عبد العزيز سوم ابن‌سعود است. او در سال 1904 م خود را امير نَجد و امام وهابيّه خواند و در جنگ جهاني اول، انگليس که کانون زرسالاران یهودی و مسیحیان پیوریتنِ  نزدیک به یهودیان شده بود، او را در مقام‏ حكمران مستقل نجد به رسمیت شناخت و به‏ وی كمك مالي فراواني كرد. ابن‌سعود، در سال 1926م خود را رسماً پادشاه‏ حجاز و نَجد خواند و در سال 1932 م(1351ق) خود را پادشاه عربستان‏ سعودي معرفی كرد.

از اجداد سعودي‌ها كه از او با عنوان سعودكبير یاد میشود، همان كسي است كه در سال 1216 ق كربلا را تاراج، اماكن مقدسه اسلامي را تخريب و اكثر مردم آن نقاط و به ویژه شيعيان را قتل عام کرد و در سال 1220ه.ق مدينه منوره را در اختیار گرفت و قبور مقدسه را ويران كرد و از زيارت اماكن مقدس جلوگیری و وهابیت را ترویج کرد! اکنون نیز پس از حدود دویست سال، اين رفتار وحشيانه و ضد اسلامي، در ميان اکثر وهابي‌ها با قوّت و شدت ادامه دارد

ابن سعود با آن ماهيت و سابقه‌ي خود، براي مهار احساسات ضد اسرائيلي مردم، خود را از پيشوايان‏ حركت ضد صهيونيستي نشان مي‏داد؛ گرچه امروزه آل سعود، در بحران سوریه نیز همراهی با اسرائیل را به حمایت از مردم مظلوم سنی و شیعه سوریه ترجیح داده، رسماً فتوا می‌دهند که ارتباط با اسرائیل اگر بر ضد شیعیان باشد، اشکالی ندارد!

پس از مرگ عبدالعزيز ابن ‌سعود در سال 1953م پسرش، سعود ابن عبدالعزيز يا ملك‌سعود به سلطنت رسید.  ملك سعود با اخلاق وهابي پروده شده بود، اما برادرش، فيصل بيشتر در شهرهاي حجاز زيسته، به سفرهاي خارج مشغول بود، بنابراین افراد تجدّدطلب، طرفدار وی بودند.

نقشه‏هاي استعماري آمريكا و انگليس و اسرائيل نیز روابط و اوضاع جديدي را پدید آورده بود. به هر حال، ملك سعود، در سال‏ 1955م به ناچار قوه مجريه را به فيصل سپرد، اما چندي بعد او را برکناركرد. در سالهای 1962-1963م فيصل‏ عهده‏دار قوه مجريه شد و سرانجام در سال 1964م با برکناری ملك سعود، ملك فيصل رسماً به سلطنت رسيد.

وهابیت و قتل‌عام مردم طائف!

شايد بعضى تصوّر كنند وهّابيان فقط به سرزمینهای شيعه‌نشين تاخت و تاز کرده¬اند، ولى با نگاهى به پرونده سياه آنان در حجاز و شام روشن خواهد شد كه مناطق سنّىنشين و حتّی مناطق حنبلی‌نشینکه ظاهراً با وهابیان هم‌مذ‌هب هستند، از حملات وحشيانه آنان در امان نبوده‌اند؛ زیرا آنها به حرف‌های پوچ وهابی‌ها و اربابان انگلیسی شان توجّه نکرده‌اند! «احمد زینی دحلان»، از علمای اهل سنت، درباره حمله وهابیان به طائف می نویسد:

زمانی که وهابیّون در سال 1217 ق به شهر طائف حمله کردند، کوچک و بزرگ و افراد عادی را کشتند... سر بچّه شیرخوار را روی سینه مادر جدا کردند و اموال را غارت کردند و زنان را به اسارت گرفتند.

گفتنی است، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را در شمارگان ۵۰۰۰ نسخه، در ۱۵۶ صفحه  به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان  منتشر کرده است و علاقه مندان برای  خرید این کتاب به مدیریت توسعه علمی و ارتباطات خبرگزاری رسا مراجعه و یا با شماره تقلن تلفن: ۰۲۵۳۲۹۰۴۰۲۶--داخلی ۱۰۸ تماس بگیرند/۹۹۸/ن۶۰۴/ش 

 

 

ارسال نظرات