۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۷۰۳۹۳
حجت الاسلام شریعتمداری خبر داد؛

تهیه و تولید ۷۰مقاله علمی در مؤسسه آموزش عالی امام رضا

حجت الاسلام شریعتمداری عدم ارائه مقالات علمی را مهم ترین مشکل مجامع علمی دانست و بر حل این مشکلات تأکید کرد.
حجت الاسلام شریعتمداری معاون پژوهشی موسسه آموزش عالی امام رضا | نشست خبری طرح ملی روشمند سازی علوم اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شریعتمداری در نشست خبری طرح ملی روشمندسازی علوم اسلامی که در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت های مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) گفت: مؤسسه امام رضا(ع) در 9 رشته اعم از رشته های تاریخ اسلام، کلام، شیعه شناسی، تاریخ تشیع، تاریخ اهل بیت(ع) و فقه های مضاف فعالیت می کند.

معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) ادامه داد: هدف معاونت پژوهش مؤسسه امام رضا(ع) آموزش طلاب در زمینه پژوهش است نه انجام پژوهش، بنابراین تلاش شده است که کلاس های این مؤسسه، پژوهش محور باشند و در هر نیم سال طلاب موظف هستند که با شرکت در کلاس های پژوهشی یک مقاله ارائه کنند و در سال گذشته طلاب این مؤسسه بیش از هفتاد مقاله علمی تدوین کرده اند.

وی دست به قلم نشدن طلاب و دانشجویان را از مشکلات امروزی مجامع علمی دانست و تصریح کرد: متأسفانه امروزه در مجامع علمی کمتر مشاهده می شود که افراد دست به قلم شوند به گونه ای که برخی افراد فارغ التحصیل با رتبه عالی از دانشگاه ها و طلاب در بالاترین سطوح حتی یک مقاله ارائه نکرده اند.

حجت الاسلام شریعتمداری اضافه کرد: به دلیل کاستی های موجود در زمینه ارائه مقالات از سوی طلاب، طرح روشمند سازی علوم اسلامی در قالب کارگاه های آموزشی اجرا شده است تا طلاب بتوانند با آموزش مهارت های تحقیق به صورت عملی نیز وارد تحقیق شوند که این امر از اهداف مؤسسه امام رضا(ع) به شمار می رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 40 سال از انقلاب می گذرد و مشکلات پژوهشی در مجامع علمی اعم از حوزه و دانشگاه وجود دارد که باید برای برطرف کردن آن تلاش کرد و امیدواریم طرح روش مندسازی علوم اسلامی بتواند قدمی در این زمینه بردارد./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات