۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۷۰۳۸۴
جلیلی:

برخی هنوز صحبت از مذاکره با آمریکا می‌کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسی منکر تعامل با دنیا نیست اما همه دنیا هم چند قدرت خاص نیستند، ما ۱۵ همسایه داریم که در صورت ارتباط و تعامل با آنها اثر بسیاری از تحریم‌ها کاهش خواهد یافت.
سعید جلیلی | گردهمایی حوزه و انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در همایش دانشجویی مردمی «خستگی ممنوع» که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: امروز کشور ما درگیر جنگ اقتصادی است که دوست و دشمن به آن اعتراف دارد.

وی افزود: با چنین شرایطی نباید کارهای جنبش دانشجویی در حد نقش‌آفرینی صرف باشد بلکه با توجه به نقش و جایگاه خود کاری کنند که کشور در این جنگ به موفقیت برسد؛ گاهی فضای سیاسی چنان غبارآلود می‎شود که تشخیص سره از ناسره سخت می‌شود اما امروز بسیاری از واقعیت‌ها روشن شده است و می‌توان حق را از باطل تشخیص داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن همواره در تلاش است که فضا را غبار آلود کرده و فتنه جدید ایجاد کند، اظهار داشت: در چنین فضایی ما باید واقع بینانه تحلیل درست داشته باشیم، امروز همه می‌دانند که نباید به آمریکا اعتماد کرد اما باید این دانستن همراه با عمل باشد.

جلیلی افزود: شاید در آینده برخی بگویند با وجود غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و اروپا برای اداره کشور باید به آنها کنار بیاییم؛ در حالی که اگر ما به توانمندی‌های داخلی خود اعتماد و اتکا داشته باشیم چنین سخنی را نخواهیم گفت، با اینکه دشمن آشکارا تعهدات خود را نقض کرده اما هنوز برخی در داخل کشور صحبت از مذاکره با آمریکا می‌کنند.

وی بیان داشت: انقلابی هرگز با محافظه کاری به تخریب داشته‌های کشورش نمی‌پردازد که کار دشمن را با دست خود انجام داده و جامعه را ناامید کند؛ اگر امروز آمریکا از گزینه نظامی دم نمی‌زند به دلیل توانمندی‌های بالای کشورمان است، در زمینه مسائل اقتصادی هم می‌توان طوری کار کرد که تحریم‌ها اثرگذار نباشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای حل مساله باید صورت مساله را خوب متوجه شد، اظهار داشت: در کشور ما موضوع هسته‌ای یک مساله نبود بلکه دشمن آن را یک مساله کرد تا راه‌حل آن را هم خود ارائه کند، امروز باید جنبش دانشجویی با هوشیاری مانع تعریف مساله از ناحیه دشمن شود.

جلیلی با بیان اینکه در کشور نقدینگی افزایش داشته است، گفت: در این دولت خلق غلط نقدینگی و عدم هدایت درست آن سبب شده به سمت بازار سکه سرازیر شود طوری که هرچه سکه هم به بازار تزریق شود مشکل حل نخواهد شد.

وی افزود: دشمن هر رو به دنبال حلیه و مکر جدید است؛ سال گذشته در همین ایام تحریم کاتسا تصویب شد من درباره عواقب احتمالی و چاره‌اندیشی درباره آن را اعلام کردم اما برخی عنوان کردند که این تحریم چیز خاصی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید برای حل مشکلات به دولت فعلی کمک کرد و اگر کسی چنین نکند خباثت کرده است، ابراز کرد: بر اساس فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) کمک کردن به معنای  اقدامات اشتباه و جو زدگی نیست، بلکه باید اشتباهات را تذکر داد که مشکلات برطرف شود.

جلیلی افزود: جنبش دانشجویی باید با آگاه سازی افکار عمومی جوشکن باشد؛ کسی منکر تعامل با دنیا نیست اما همه دنیا هم چند قدرت خاص نیستند، ما 15 همسایه داریم که در صورت ارتباط و تعامل با آنها اثر بسیاری از تحریم‌ها کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی موفق به قدرت داخلی کشور اتکا می‌کند، گفت: زمانی ما با اتکا به دانشمندان هسته‌ای کشورمان و تولید سوخت 20% قدرت‌های جهانی را در مقابل خود به زانو درآوردیم، متأسفانه برخی اعتقاد دارند که با تخلیه منابع قدرت کشور، صرف مذاکره یا نامه ذلیلانه می‌توانند به موفقیت برسند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور افزود: برخی با تابلوسازی‌های غلط اجازه ندادند قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت نقد شود و چنین استدلال می‌کردند که ضامن اجرای برجام است؛ زمانی که دشمن کشور را تهدید می‌کند باید آن را برطرف کرد نه اینکه عقب نشینی کرد چراکه با عقب نشینی دشمن دنبال گرفتن امتیاز خواهد بود.

جلیلی افزود: افرادی که تا دیروز با شعار تساهل و تسامح ارزش‌های کشور را خرج کردند امروز آن را به سمت و سوی حقوق، منافع، امنیت و پیشرفت کشور سوق دادند که جیب ملت، حقوق، منافع، امنیت و پیشرفت مردم را نشانه گرفته و بر همین اساس نامه ذلت بار خطاب به آمریکا دارند.

وی با بیان اینکه باید در جنگ اقتصادی امروز نقش خود را به خوبی تعریف کنیم، گفت: شهدایی نظیر علم‌الهدی، باقری، احمدی روشن، حججی‌ها نشان دادند که می‌توان به خوبی نقش خود را در هر عرصه‌ای ایفا کرد؛ امروز دشمن به دلیل قدرت عقب نشینی دارد امید که چهلمین سالگرد انقلاب را با عظمت و توان روز افزون به رخ دشمن بکشیم./۸۱۳/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات