۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۵۷۰۳۱۱
در خبرگزاری رسا؛

نشست خبری طرح ملی روشمند سازی علوم اسلامی برگزار می شود

نشست خبری طرح روشمندسازی علوم اسلامی با حضور حجج اسلام شریعتمداری و دری فردا چهارشنبه در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار می شود.
علوم اسلامی نشست خبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری طرح ملی روشمندسازی علوم اسلامی با حضور حجج الاسلام شریعتمداری معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) و دری مدیر طرح ملی روشمندسازی علوم اسلامی برگزار می شود.

براساس این گزارش، این نشست خبری چهارشنبه 13 تیرماه ساعت 10 صبح با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات خبرگزاری رسا واقع در خیابان زنبیل آباد کوچه 39 برگزار می شود.

گفتنی است، طرح ملی روشمندسازی علوم اسلامی، متعلق به میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی، از میزهای تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی و مجری آن مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی است که به دنبال روشمند کردن علوم اسلامی و پرهیز دادن این علوم از شلختگی در بیان نظریات آن علم، روش‌ های پژوهش در آن علم و روشمند کردن استدلال‌ ها و استنباطات علوم اسلامی است.

 فاز اول این پروژه، فقه پژوهی است که به بیان روشمند کردن دانش فقه می‌ پردازد و برای تحصیل این امر، کارگاه‌ هایی در چهار شهر قم، تهران، اصفهان و مشهد طراحی‌ شده که این کارگاه ‌ها به دنبال شناسایی پژوهش گران نیمه‌ فعال حوزه علمیه و آشنا کردن آن‌ ها با روش پژوهش در فقه، شیوه‌ ی نگارش مقاله فقهی و روش استنباط فقهی است.

در این کارگاه ‌ها طلاب با عرصه ‌های مختلف فقه پژوهی آشنا می ‌شوند و روش تحقیق و روش استناددهی به منابع را می آموزند همچنین با نرم ‌افزارها و پایگاه ‌های اطلاع ‌رسانی در حوزه علوم اسلامی در فاز اول که فقه است، آشنا می‌شوند و در مرحله بعد به ‌صورت کارورزی، نگارش طرح نامه تفصیلی یک مقاله علمی پژوهشی را شروع می‌کنند./1324/ت۳۰۳/ج

 

ارسال نظرات