۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۷۰۲۹۷
در حرم مطهر حضرت معصومه صورت پذیرفت؛

هم اندیشی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم به منظور تدوین سند جامع قرآنی

نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی و جمعی از مدیران استان در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.
 نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم ظهر امروز با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سالن پشت محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) و جمعی از مدیران استان در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری که از حاضران در این نشست بود با بیان این که فعالیت قرآنی مراجع تقلید از جمله دروس تفسیری وزنه سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم استان قم را سنگین‌تر می‌کند، اظهار داشت: باید توجه داشت که ظرفیت تفسیر ویژه قرآن کریم فقط در حوزه علمیه قم وجود دارد ؛ بر این اساس باید نسبت به معرفی این ظرفیت اهتمام ویژه داشته باشیم.

حوزه علمیه قم یکی از ظرفیت‌های عظیم قرآنی قم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه در سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم باید ظرفیت‌ها به صورت جامع مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: حوزه علمیه قم یکی از ظرفیت‌های عظیم قرآنی قم است که باید در این سند مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام اسکندری بر لزوم پرداختن به مؤسسات قرآنی مردمی تاکید کرد و گفت: مردم باید در زمینه اجرای برنامه‌های قرآنی پیش‌قدم باشند تا تحقق اهداف قرآنی امکان‌پذیرتر شود.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام اسدالله کریمی پرداختن به آموزش‌های عمومی را ز محوریت‌های اصلی مورد نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور دانست و گفت: باید توجه داشت که فعالیت‌های تخصصی جایگاه خاص خود را دارد، اما اولویت فعالیت‌های عمومی در شرایط کنونی بیشتر است.

قائم مقام مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم با بیان اینکه خدمات استان قم در سطوح استانی و ملی تفکیک نشده است، عنوان داشت: برخی از مؤسسات در قم کار ملی را دنبال می‌کنند به همین علت باید شامل اعتبارات ویژه شوند.

 در تدوین سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم باید جایگاه قم مشخص شود

همچنین سید موسی حسینی کاشانی که از حاضران این نشست بود با بیان اینکه تاکنون جمعیت هر استان، شاخص اصلی توزیع اعتبارات میان شوراهای توسعه فرهنگ قرآنی بوده است، گفت: با توجه به اینکه ازاین‌پس سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم مبنای توزیع اعتبارات قرآنی خواهد بود به همین علت باید در استان قم یک سند قوی و مطلوبی را ارائه دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر این که در تدوین سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم باید جایگاه قم مشخص شود، گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای استان‌های مختلف برنامه مشخصی را در دستور کار قرار داده و تهیه سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم یکی از این رسالت‌هاست که بر عهده استان‌ها گذاشته شده است.

لازم به ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی از فعالان فرهنگی حاضر در نشست با تاکید بر این که فعالیت‌های قرآنی در استان باید بر اساس سند مشخصی دنبال شود و این سند می‌تواند در استان‌های دیگر نیز کاربرد داشته باشد، گفت: باید ظرفیت و نیازهای استان را شناسایی کنیم تا بتوانیم سند جامعی را ارائه دهیم./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات