۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۷۰۱۸۹
مؤلف کتاب حدیث نصر:

حقیقت خاطرات تحریف‌شده پدر آیت‌الله شاه‌آبادی برای اولین بار در این اثر منتشر می‌شود

مؤلف کتاب حدیث نصر از تقریظ آیت‌الله شاه‌آبادی بر کتاب حدیث نصر خبر داد و گفت: آیت‌الله شاه‌آبادی در متن این تقریظ بر حقیقت خداباوری تأکید داشتند.
حجت‌الاسلام سید حسین کشفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسین کشفی در آیین رونمای از کتاب «حدیث نصر» که آستان مقدس حضرت معصومه (س) در سالن اجتماعات حضرت خدیجه (س) کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار کرد به بررسی برخی از ویژگی‌های کتاب پرداخت و اظهار داشت: سال 1391 تصمیم به تدوین خاطرات آیت‌الله شاه‌آبادی گرفته شد این در حالی بود که خاطرات مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی دارای ارزش‌های ویژه‌ای بود.

مؤلف کتاب حدیث نصر به بیان برخی ویژگی های خاطرات آیت‌الله شاه‌آبادی پرداخت و اظهار داشت: آیت‌الله شاه‌آبادی از سوی پدر و مادر،بزرگ شده دفتر مرجعیت و تربیت‌شده مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند؛ این در حالی بود که تحصیل در سه حوزه مهم شیعه بر اهمیت این خاطرات می‌افزود.

حجت‌الاسلام کشفی با اشاره به این‌که زندگی فردی آیت‌الله شاه‌آبادی درس‌آموز و از اهمیت ویژه‌ای برای ثبت و ضبط برخوردار است، گفت: خداباوری و اتکا به ساحت ایزدی اساسی‌ترین شاخصه عرفانی آیت‌الله شاه‌آبادی بود.

مؤلف کتاب حدیث نصر از تقریظ آیت‌الله شاه‌آبادی بر کتاب حدیث نصر خبر داد و گفت: آیت‌الله شاه‌آبادی در متن این تقریظ بر حقیقت خداباوری تأکید داشتند، تا جایی که در متن این یادداشت آمده است که «غرض من از بیان این خاطرات تذکر خداباوری برای همه عزیزان بالأخص جوانان عزیز است.»

حجت‌الاسلام کشفی بابیان این‌که روش آیت‌الله شاه‌آبادی در تبلیغ دین صفات ویژه‌ای است، ابراز داشت: کتاب حدیث نصر در چهارفصل رده‌بندی‌شده است و برای تدوین این اثر ابتدا به جمع‌آوری مصاحبه‌های موجود و ثبت‌شده از آیت‌الله شاه‌آبادی پرداخته شد.

مؤلف کتاب حدیث نصر با اشاره به این‌که فصل اول کتاب در بیان نیاکان پدری آیت‌الله شاه‌آبادی نمایه زنی شده است، گفت: درباره نیاکان مادری آیت‌الله شاه‌آبادی در فصل دوم کتاب حدیث نصر بحث شده و زندگی پدر گرامی آیت‌الله شاه‌آبادی در فصل سوم این اثر آمده است.

حجت‌الاسلام کشفی در پایان با تأکید بر این‌که آیت‌الله شاه‌آبادی معتقد بودند که خاطرات پدرشان در برخی موارد تحریف‌شده است، ابراز داشت: این مسئله باعث شد تا ما از فرصت استفاده کرده و این بخش از تحریف‌ها و واقعیت آن را در 200 صفحه در سومین فصل  این اثر منتشر کنیم که تابه‌حال این اسناد و مطالب منتشرنشده‌اند./837/پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات