۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۷۰۱۱۰
در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان صورت می گیرد؛

برگزاری نشست های تخصصی نمازشناسی در کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: نشست های تخصصی نماز شناسی همزمان با فصل تابستان و در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام مراد یوسفی

حجت الاسلام مراد یوسفی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان، برنامه ریزی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در راستای رشد فکری آنها را ضروری دانست و گفت: مسجد بهترین مکان برای رشد فکری و معنوی جوانان و نوجوانان است.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه مسجد سنگر است، خاطرنشان کرد: اگر بین مسجد و جوان امروزی انس برقرار شود، به یقین در همه جهت از فکری و تربیتی گرفته تا علمی، سیاسی و اجتماعی رشد و ارتقا پیدا می کند و این همان چیزی است که دشمن از آن واهمه دارد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه کارکردهای حقیقی مسجد آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی گیرد، اظهار کرد: برخی ها فکر می کنند مسجد تنها برای اقامه نماز جماعت است در صورتی که امور عبادی تنها بخش کوچکی از کارکردهای مسجد به حساب می آید؛ باید پیوند بین مسجد و جوان امروزی هر چه بیشتر حفظ شود که در بین نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 300 کانون فرهنگی هنری در مساجد این استان فعال هستند، تصریح کرد: طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» همزمان با ایام تابستان در همه این کانون ها برگزار می شود.

وی به برگزاری نشست های تخصصی نماز شناسی در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: این نشستها به صورت دوره ای و با همکاری ستاد اقامه نماز استان برای عموم برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید شیوه های دعوت به نماز به روز و متناسب با ذائقه جوانان صورت گیرد، ابراز کرد: شناسایی گروه های اثرگذار جامعه و استفاده از ظرفیت آنان در توسعه و ترویج معارف نماز به مخاطبان وابسته آنان، یادآوری و حساس سازی اقشار مؤثر جامعه در امر مقدس نماز و ورود به بدنه جامعه و شبکه سازی مردمی در دعوت خودش سایرین به نماز از اهداف برگزاری نشست تخصصی نماز شناسی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.

این مقام مسؤول همچنین به برگزاری دوره های مختلف نهج البلاغه خوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان همزمان با اجرای طرح اوقات فراغت آسمانی ها اشاره کرد و گفت: جامعه تشنه معارف ناب علوی است که باید با ترویج فرهنگ نهج البلاغه خوانی در بین عموم، آنها را در مسیر سبک زندگی علوی قرار دهیم و این رسالت امروز متولیان فرهنگی است./9457/ت303/ب1

ارسال نظرات