۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۷۰۰۹۸
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری:

تقویت توانمندی اقتصادی از مؤلفه‌های اقتدار ملی است

نماینده خبرگان با بیان این که توانمندی اقتصادی یکی از مؤلفه‌های تقویت اقتدار ملی است، گفت: رهبر معظم انقلاب سال‌ها است که راهکار رسیدن به توانمندی اقتصادی را تبیین و تشریح فرموده‌اند که همان عمل به اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

حجتالاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که توانمندی اقتصادی یکی از مؤلفههای تقویت اقتدار ملی است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سالها است که راهکار رسیدن به توانمندی اقتصادی را تبیین و تشریح فرمودهاند که همان عمل به اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از عملکرد ضعیف مسؤولان در عمل به اجزای اقتصادی مقاومتی، ابراز داشت: هر چند که در سالهای گذشته جدیت لازم در عمل به فرمایشات و مطالبات رهبری وجود نداشته است، اما دولت و رؤسای قوا اخیراً با تشکیل جلساتی تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ کردهاند.

وی توانمندی نظامی را یکی دیگر از مؤلفههای تقویت اقتدار ملی ارزیابی و تصریح کرد: بیتردید ملتی که از لحاظ نظامی توانمند و مقتدر نباشد، نمیتواند در جهان به عنوان ملتی قوی معرفی شود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: کشور مقتدر همواره از نظر نظامی و دفاعی آماده است تا برابر دشمنان و متجاوزان ایستادگی کند، از این رو دشمن همیشه از رویارویی با چنین کشوری در هراس خواهد بود.

وی گفت: اگر کشور ما در سال 1360 از اقتدار و قدرت نظامی بالایی برخوردار بود، هیچگاه صدام به خود اجازه نمیداد هشت سال جنگ فرسایشی را بر ملت شریف ایران تحمیل کند.

نماینده خبرگان رهبری اظهار داشت: امروزه جمهوری اسلامی ایران از نظر قدرت و توان نظامی به درجهای دست یافته است که با گذشت قریب به 30 سال از جنگ تحمیلی، هیچ کشوری نمیتواند ایران را مورد تهدید قرار دهد، چرا که میدانند جمهوری اسلامی ایران از نظر نظامی و توان دفاعی آماده پاسخگویی به هر تهدیدی از سوی دشمنان است.

وی ابراز داشت: یک کشور برای رسیدن به اقتدار کافی، علاوه بر تقویت دو مؤلفه مذکور باید نسبت به دستورات الهی سرشار از ایمان و تعهد باشد و خود را ملزم به رعایت حریم فرامین الهی بداند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: بر اساس وعده الهی، مردم سرزمینی که اهل ایمان باشند، دین خدا را یاری کنند و به پروردگار اتکا داشته باشند، خدای متعال نیز قطعاً چنین کشوری را مورد امداد و نصرت خود قرار میدهد.

وی با بیان این که به واسطه تسلیم شدن در برابر خواستههای دشمنان، مشکلات کشور حل نخواهد شد، تصریح کرد: چنانچه ملت در برابر زورگوییهای دشمن تسلیم شوند، قطعاً عزت ملی و استقلال ما که بر اساس انقلاب اسلامی تشکیل شده و آزادی ما که هدف انقلاب را تشکیل میدهد، زیر سوال خواهد رفت.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: ملتی که آزاد نیست و استقلالی از خود ندارد، ملتی ذلیل است. طبیعی است که چنین ملتی از کمترین قدرت و اقتداری نیز برخوردار نخواهد بود.

وی عنوان کرد: امروزه برخی از کشورهای منطقه در مقابل خواستههای استکبار جهانی تسلیم شده و مرعوب قدرت و اراده آمریکا شدهاند، اما هیچگاه به عزت و اقتداری دست نیافتهاند و حتی از لحاظ ظاهری نیز اقتصاد چندان پیشرفتهای ندارند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات