۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۷۰۰۵۵

یادداشتک | آقایان مسئول! فردا دیر است

هنوز دانه درشت هایی که با ارز دولتی خودرو وارد کردند هنوز نام برده نشده و ضرب الاجل رئیس جمهور محترم برای اعلام لیست شرکت های گیرنده ارز، کامل جواب نداده است.
واردات بی رویه

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، این روزها خبر می رسد که افرادی که با ارز دولتی چه ها! که وارد نکردند شده نقل محافل فضای مجازی و خیابان و کسبه!

البته هنوز دانه درشت هایی که با ارز دولتی خودرو وارد کردند هنوز نام برده نشده و ضرب الاجل رئیس جمهور محترم برای اعلام لیست شرکت های گیرنده ارز، کامل جواب نداده است.

فقط خواستم چند نکته جالب از واردات خاص برخی وارد کنندگان بگویم که لااقل خریداران آتی این گونه محصولات اگر توانستند متوجه شوند که این جنس چگونه وارد کشور شده است به خاطر وضعیت اقتصادی کشور هم که شده به این گونه اخلالگران اقتصادی کمک نکنند.

لیست اسامی شرکت ها و افرادی که با ارز دولتی اقدام به واردات کردند در فضای مجازی موجود است و قصد بازنشر آن را ندارم اما نکاتی بسیار مضحک اما غم انگیز را به صورت تیتروار روایت می کنم.

واردات چای یک شرکت خودرویی واقعا عجیب و غریب است! واقعا سود خودرو بیشتر است یا چای؟ یا اساسا مگر ما خودمان تولید چای نداریم؟‌ خوب پاسخ روشن است دیگر، چای در داخل خودرو وارد کشور می شود!

از این مضحک تر چند شرکت داروسازی است که بخارشور وارد کرده است! اصلا مگر ما چقدر آب در کشورمان داریم که دیگر شرکت های داروساز می خواهند اینها را هم بخار کنند؟‌ اصلا مگر قرص و دوا هم نیاز به بخارشور کردن دارند؟‌

مورد بعدی شرکت بسته بندی قند و شکر است که باز به امر مهم وارد کردن بخارشور همت گماشته است! واقعا که...

نکته خیلی مبهم برای خودم این است که تعداد زیادی شرکت، اقدام به وارد کردن برنج کرده اند اما در توضیحات نوشته است «برنج سفید قابل مصرف» این یعنی چه؟‌ اولا مگر ما بهترین برنج را در داخل تولید نمی کنیم پس وارد کردن آن چه معنایی دارد؟‌ قید قابل مصرف چه معنایی دارد؟

اندر احوالات واردات نخود خوراکی هم بگوییم! خوش به حال فلافلی ها که این قدر نخود برایشان وارد شده است!‌ تازه این که چیزی نیست یک شرکت در عرصه پوشاک، میوه موز وارد کرده است! واقعا اینها شوخی است یا جدی؟!

به نخود برنخورد که تنهایی وارد کشور شده است! لوبیا قرمز هم وارد کرده ایم آن هم نه توسط یک شرکت غذایی بلکه توسط یک شرکت مربوط به برق!

از هم کیشان لوبیا و نخود هم وارد کرده ایم، نگران نباشید! لوبیا چشم بلبلی و لوبیا چیتی هم با افتخار وارد کشور شده اند!‌

حرف زدن و خون دل خوردن درباره واردات مسخره برخی اجناس که باعث حیف و میل کردن ثروت ملی مان شده است نگوییم.

از واردات جو و کره و کود و عدس بگیر تا واردات برخی اجناس که اتفاقا موارد مشابه داخلی هم دارند نظیر اتو، ماشین لباسشویی، لاستیک را شاهدیم.

چند کلمه با برخی مسئولین محترم که آقایان گرامی! درست است که امسال حضرت آقا در شعار امسالشان دیگر شما را مخاطب بحث اقتصاد مقاومتی اولا قرار ندادند و مستقیما مردم را خطاب کردند، اما مجری فرامین ایشان شمایید! با حرف کار پیش نمی رود، لطفا کمی حرکت!

البته این فقط وظیفه مسئولین نیست و همان طور که امسال حضرت آقا بحث مهم حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند واقعا در عمل خودمان باید با تعصب کالای ایرانی مصرف کنیم و با افتخار به پیشرفت آن کمک کنیم. درست است که کیفیت برخی کالاهای داخلی پایین است اما می توانیم همان طور که برای خرید یک برند تلاش می کنیم، بگردیم و بهترین و باکیفیت ترین جنس ایرانی را بخریم و حمایت کنیم! فردا دیر است. /829/ز۵۰۴/س

 

 

ارسال نظرات