۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۶۹۹۹۰
حجت الاسلام صادقی خبر داد؛

تشکیل قرارگاه فرهنگی تبلیغی سواحل شمال| همکاری تبلیغی ۴۰۰ مبلغ در مناطق گردشگری مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از نشست مشترک معاونان تبلیغ استان های شمالی به منظور تشکیل قرارگاه فرهنگی و تبلیغی خبر داد و گفت: در این نشست مشترک تصمیم گرفته شد قرارگاهی به منظور اجرای برنامه های منسجم فرهنگی و تبلیغی و کاهش آسیب های اجتماعی در سواحل تشکیل شود.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری بر ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی تبلیغی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی سواحل دریای خزر تأکید کرد.

وی از نشست مشترک معاونان تبلیغ استان های شمالی به منظور تشکیل قرارگاه فرهنگی و تبلیغی خبر داد و افزود: در این نشست مشترک تصمیم گرفته شد قرارگاهی به منظور اجرای برنامه های منسجم فرهنگی و تبلیغی و کاهش آسیب های اجتماعی در سواحل تشکیل شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه وضعیت فرهنگی سواحل دریا و همچنین شهرک های گردشگری در مازندران قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: نباید این مناطق به حال خود رها شود که امروز شاهد بروز آسیب های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق باشیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی با همکاری معاونت فرهنگی سپاه کربلا در سواحل دریا، پارک ها، مناطق جنگلی و همچنین تفرجگاه های مسافرخیز استان در فصل تابستان خبر داد و افزود: علاوه بر این مناطق آسیب پذیر که از نظر فرهنگی با معضلاتی مواجه هستند در اولویت برنامه های فرهنگی تبلیغی قرار دارند.

وی ادامه داد: اجرای برنامه های فرهنگی، برگزاری نماز جماعت در سواحل، پاسخ به شبهات، مشاوره های دینی، تبلیغ چهره به چهره، تبیین معارف دینی برای مسافران، برگزاری ایستگاه های معرفتی، پاسخ به سؤالات و اجرای برنامه های فرهنگی و تفریحی جهت دار برای کودکان و نوجوانان از جمله های مهم ترین برنامه هایی که در این مناطق مورد توجه قرار می گیرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در همه شهرهای مازندران به ویژه مناطق مسافر خیز و آسیب پذیر از ظرفیت و توان تبلیغی مبلغان خواهر و برادر طرح هجرت و امین استفاده خواهیم کرد، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در اجرای این طرح فرهنگی تبلیغی حدود 400 مبلغ خواهر و برادر مشارکت خواهند داشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در این مناطق به طور حتم اثرات فرهنگی بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به این که جمعیت شناور غرب استان با حضور گسترده مسافران حتی فرهنگ بومی منطقه را نیز تحت الشعاع قرار داده با حضور گسترده و اثرگذار مبلغان دینی دستخوش تغییر شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در مناطق مسافر خیر و آسیب پذیر در راستای دفاع از فرهنگ دینی و بومی است، افزود: با حضور این افراد اثر گذار تصور آزاد بودن این مناطق برای رشد آسیب های فرهنگی و اجتماعی را از بین خواهد برد و یک فضای عمومی را با احترام به حقوق همه افراد در این اماکن فراهم خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که موضوع دریا نیازمند نگاه ملی است، گفت: دریا متعلق به کل کشور و مسافرانی از سراسر ایران در این مناطق حضور پیدا می کنند و باید برای کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق یک تدبیر و برنامه ریزی هدفمندی شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به گسترش بی حد و حصر شهرک های ساحلی در مناطق ساحلی استان و بروز آسیب های اجتماعی در این مناطق، افزود: متأسفانه برخی مناطق ساحلی استان وضعیت فرهنگی اسف باری دارند و این تصور در آنها به وجود آمده که حتی دستگاه های نظارتی و انتظامی نیز اجازه تذکر به آنها را ندارند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که متأسفانه بستر دریا از حداقل امکانات لازم برای حفظ شعائر دینی و ارزشی برخوردار نیست، افزود: در این مناطق گردشگری با این حجم مسافر حتی مسجد و پایگاه فرهنگی وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با اعزام چند گروه تبلیغی و حضور کم تعداد مبلغان دینی در این مناطق پر حجم و مسافر خیز نمی توان امیدی به کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی داشت، گفت: برگزاری این گونه برنامه تنها یک اقدام تسکینی است و یک درمانی نیست.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: برای این که دریای سالم، فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی در اختیار مردم قرار بدهیم باید یک ساماندهی، هم پوشانی وهم افزایی اتفاق بیفتد و تحقق این امر نیز وظیفه یک ارگان نیست بلکه همه ارگان ها باید  در قالب یک قرار گاه مرکزی برای کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در سواحل و مناطق گردشگری ساماندهی شده و برای هر نهاد فرهنگی وظیفه ای مشخص تعیین شود./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات