۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۶۹۹۳۶
سردار کوثری:

اجرای FATF وضعیت اقتصادی کشور را بهبود نمی بخشد

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت: استکبار جهانی همیشه با ملت‌ها و انسان‌های مستقل سر ستیز، دشمنی و جنگ داشته و دارد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم با هر نفعی که به جمهوری اسلامی برسد مخالف است.
اسماعیل کوثری

سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، FATF را در صدد به چالش کشیدن مسائل پولشویی و تروریسم ارزیابی کرد و گفت: در ظاهر پرداختن و به نتیجه رسیدن این موضوع بسیار خوب و قابل ستایش است اما بحث درباره تعاریفی است که برای هر کدام از این مسائل دارند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله ادامه داد: در تعریف کشورهای غربی سپاه پاسداران، حزب الله و حماس از تروریست‌ها هستند؛ البته که غیر از تعریف‌های کنونی کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه که دارای حق وتو هستند هر روز ممکن است که این تعاریف را به هر نحوی که خودشان دوست دارند تغییر دهند.

سردار کوثری اظهار داشت: به هیچ وجه نباید این مسائل را بپذیریم؛ بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب مجلس باید خودش قانونی با تعریف دقیق از تروریسم تصویب کند و کشور بر اساس آن با تروریسم مقابله کند.

وی در پاسخ به خبرنگار رسا که آیا واقعاً کشورهای دیگر منتظر اعلام FATF برای سرمایه‌گذاری در ایران هستند؟ گفت: به هیچ وجه اینطور نیست، همانطور که استکبار جهانی همیشه با ملت‌ها و انسان‌های مستقل سر ستیز، دشمنی و جنگ داشته و دارد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم با هر نفعی که به جمهوری اسلامی برسد مخالف است.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله ادامه داد: هر کس به این مسأله خوش بین است که آمریکا، انگلیس، فرانسه و مانند این کشورها در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند، به مسائل سیاسی و اقتصادی آشنا نیست؛ این افراد باید بدانند که هیچ کدام از دشمنان انقلاب اسلامی اجازه سرمایه‌گذاری و داشتن وضعیت بهتر اقتصادی را نخواهند داد و تا زمانی که منافع خود را به صورت صد در صد تضمین‌شده نبینند به کشورهای دیگر بویژه جمهوری اسلامی کمک نمی‌کنند.

سردار کوثری درباره راه برونرفت از وضعیت اقتصادی فعلی اظهار داشت: اولین کاری که باید برای رفع مشکلات اقتصادی کشور انجام دهیم، اقتصاد مقاومتی است؛ به فرمایش رهبر معظم انقلاب دولت باید قرارگاه تشکیل می‌داد و بر اساس آن حرکت قرارگاهی کارها را خیلی سریع با با استفاده و تشویق مردم و با در اختیار قرار دادن امکانات به تولید کنندگان اختیار تام جلو می‌برد.

وی افزود: این رویکرد باعث می‌شد، خیلی از مشکلات امروز رفع شود و با این مشکلات روبرو نباشیم؛ اما متأسفانه عمل نکردند. در جنگ وضعمان به مراتب بدتر از این وضعیت بود، اما موقعی که همه یکپارچه شدند، قرارگاه تشکیل شد و عملیات را علیه دشمن اشغالگر شروع کردیم همه یکپارچه شدند و وحدت را قبول کردند باعث شد موفق شویم و نگذاریم که دشمن به اهداف پلید خود برسد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله ابراز داشت: در اقتصاد باید با تخصص و تعریف واژه‌های اقتصادی یک کار متمرکز و یک همدلی ایجاد شود و از رویکردی که تا به حال با تکیه بر حرف زدن انجام شده است روی برگردانیم؛ الان هم دیر نشده است؛ اگر آن قرارگاه را به معنای واقعی خود درست کنند و کار را شروع کنند باز هم می‌توانیم جلوی این مشکلات را بگیریم./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات