۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۶۹۸۴۳
آيت الله نمازي:

مسؤولان با افراد فرصت طلب و سودجو برخورد كنند

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد به برخورد جدي مسؤولان نظارتي با افراد فرصت طلب و سودجو گفت: مسؤولان نظارتي براساس قانون بايد به گونه اي با افراد فرصت طلب و سودجو برخورد كنند كه جرأت سوء استفاده نداشته باشند.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان كه در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان برگزار شد با گراميداشت ياد و خاطره شهيد بهشتي و 72 تن از ياران انقلاب و امام و نامگذاري اين هفته به نام هفته قوه قضائيه، گفت: فاجعه 7 تير ماه سخت و مصيبتي سنگين بود.

وي افزود: در اين فاجعه كه برخي از وكلا و وزرا و علما و شخصيت هاي برجسته نظام به شهادت رسيدند، سبب نگراني مردم نسبت به آينده انقلاب شد، اما فرداي روز فاجعه كه پيام آرامش بخش امام و بيانات ايشان به افكار عمومي منعكس شد ملت مصيبت زده و عزادار ايران به طور معجزه آسايي حيات مجدد يافت.

آيت الله نمازي با تبريك هفته قوه قضائيه به فرازهايي از رهنمودهاي مهم رهبر معظم انقلاب در ديدار با قضات و مسؤولان عالي دستگاه قضا اشاره كرد و بیان کرد: دستگاه قضا بايد با مختل كنندگان اقتصادي برخورد كند و با امن كردن فضاي كسب و كار و زندگي مردم، افراد سوداگر نتوانند از بازار سياه  استفاده كنند.   

وي با تأكيد بر اينكه قوه قضائيه بايد مظهر عدالت و ملجأ و پناهگاه آرام بخش مردم باشد، ابراز داشت: اگر دستگاه قضا در انجام وظيفه خود به خوبي عمل كند مردم از حاكميت خرسند و رضايت خواهند داشت و رضايت افكار عمومي و اعتماد سازي كار اساسي دستگاه قضايي و ضابطان آن است.

نماينده ولي فقيه در كاشان ادامه داد: قضات كوشا، صادق و مومن و قانع در قوه قضائيه كه به مردم كمك مي‌كنند و مشكلات مردم را حل و فصل مي كنند بايد به مردم معرفي شوند و از سوي ديگر افراد متخلف در دستگاه قضا اعم از قاضي و ديگر عوامل كه مرتكب خيانت مي شوند بايد به مردم معرفي شوند.

آيت الله نمازي يكي از توطئه هاي دشمن را تحت فشار قرار دادن مردم در معاش زندگي، ايجاد نارضايتي عمومي و جدا كردن مردم از انقلاب اعلام كرد و مذكر شد: افزايش يك شبه قيمت مسكن و خودرو و مواد غذایی و مايحتاج عمومي هيچ ارتباطي با افزايش نرخ ارز و دلار ندارد.

وي ادامه داد: به مردم، اصناف، كسبه، بازاريان و تجار توصيه مي كنم در چنين شرايطي كه دشمن به دنبال نارضايتي مردم است رعايت حال يكديگر را داشته باشند و فروشندگان و اصناف رعايت انصاف را سرلوحه كار خود قرار دهند و با هم مهربان باشند و به يكدگر ظلم نكنند چرا كه فروش با سود اندك را خدا جبران مي كند   

آيت الله نمازي همچنين با تأكيد به برخورد جدي مسؤولان نظارتي با افراد فرصت طلب، سودجو و سوداگر، گفت: مسؤولان نظارتي براساس قانون بايد به گونه اي با افراد فرصت طلب و سودجو برخورد كنند كه جرأت سوء استفاده نداشته باشند.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه يكي از توطئه هاي دشمنان اسلام عليه ملت مسلمان به ويژه ملت ايران را گرفتار كردن نوجوانان و جوانان در دام مواد مخدر دانست و افزود: براساس آمار منتشر شده 2 ميليون و 800 هزار نفر از نوجوانان و جوانان كشور معتاد به مواد مخدر هستند.

وي افزود: روزانه 8 نفر به دليل اعتياد جان خود را از دست مي دهند كه اين آمار در ماه 240 نفر و سالانه يكهزار و 920 نفر از نوجوانان و جوانان كشور به دليل استفاده از مواد مخدر جان خود را از دست مي دهند كه هريك از آنها در رشته اي تخصص داشته و به عنوان سرمايه كشور و ملت محسوب مي شوند.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه بيش از 60 درصد از جرائم و جنايات، 50 درصد از طلاق ها، بيش از 20 درصد قتل ها  و 30 درصد كودك آزاري ها در كشور معلول اعتياد به مواد مخدر است، از اوليای نوجونان و جوانان، معلمان، آموزگاران، دبيران و اساتيد دانشگاه خواست مراقب نوجوانان و جوانان باشند.

وي در ادامه با اشاره به سالروز هدف قرار گرفتن هواپيماي مسافربري ايران در خليج فارس از سوي ناو آمريكا، گفت: آمريكايي ها در اين جنايت 275 نفر از مسافرين هواپيما و 16 خدمه آن را به شهادت رسانيدند كه از بين مسافران 66 نفر كودكان زير 12 سال و 52 نفر زن بودند.

آيت الله نمازي ادامه داد: دولت جنايتكار و مدعي دروغين حقوق بشر آمريكا كه ايران را به عدم رعايت حقوق بشر متهم مي كند به كاپيتان ناو جنگي خود كه با دو موشك هواپيماي مسافربري ايران را هدف قرار داد مدال افتخار داد.

وي افزود: سرنوشت ترامپ نيز براساس آنچه كه در رسانه ها آمده است در هاله اي از ابهام است و سياست هاي ناپخته ترامپ به ويژه جداكردن كودكان مهاجرين از اوليای خود سبب موجي از اعتراضات در كشورهاي غربي و اروپايي شده است، ضمن اينكه 18 ايالت آمريكا عليه ترامپ به دادستاني كل آمريكا شكايت كرده و خواستار محاكمه ترامپ شده اند.

نماينده ولي فقيه در كاشان به پيش بيني هاي جديد يك شاهزاده آل سعود نيز اشاره كرد و گفت: شاهزاده پناهنده شده آل سعود به آلمان پيش بيني كرده است آل سعود به زودي سقوط خواهد كرد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات