۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۶۹۸۳۵
سعدالله زارعی مطرح کرد؛

انتظار مردم یمن از ملت ایران| عربستان در یمن شکست خورده است

کارشناس مسائل سیاسی همدردی و پشتیبانی از یمنی‌ها، اراده برای به خاک مالاندن پوزه سعودی‌ها و آمریکایی‌ها و شکل‌دهی نهضت کمک‌رسانی مالی به مردم یمن را انتظار مردم یمن از ملت ایران عنوان کرد.
سعدالله زارعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حوادث یمن، جنگ این کشور با توجه به نیروهای شرکت‌کننده اعم از آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها، سعودی‌ها و اماراتی‌ها، آن را یک جنگ بزرگ بین‌المللی و منطقه‌ای علیه یک ملت در یک جغرافیا خواند.

وی با بیان این‌که بهانه جنگ آن است که یک ملت، دولت و رییس جمهوری را برکنار و رییس جمهور دیگری را سر کار آورده است، گفت: متخاصمان حق یک ملت را نادیده گرفته و جنگ ظالمانه‌ای را علیه ملت یمن شکل داده و به یک ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی روی آورده‌اند که متأسفانه سازمان ملل و شورای امنیت در این مسأله هم داستان بوده است.

کارشناس مسائل سیاسی پیامد جنگ ائتلاف عربی غربی علیه ملت مظلوم یمن را از بین بردن زیرساخت‌های محدود این کشور، قطع شریان‌های مالی مردم یمن، به خطر انداختن جان هشت میلیون یمنی، تحمیل بیماری‌های مسری و مهلک عنوان کرد.

زارعی با اشاره به تحلیل کشورهای مشارکت‌کننده در جنگ برای شروع جنگ، گفت: آنها با احتمال این‌که راهی برای کمک ایران به یمن وجود ندارد و پیروزی برای آنان هموار است و انصارالله هم عملا توان نظامی ندارد و از سلاح جنگی محدودی برخوردار است و نیز می‌توان شافعی‌ها را علیه انصارالله وارد نبرد کرد جنگ را آغاز کردند.

وی افزود: سعودی‌ها و آمریکایی‌ها معتقد بودند که می‌توانند با پول و نفوذ عربستان یک ائتلاف عربی شکل دهند و یک ائتلاف بین‌المللی با پول و نفوذ آمریکا به وجود آورند تا جنگ مشروعیت پیدا کند که به اهداف خود نرسیده‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که جنگ یمن تاکنون سه مرحله عملیات طوفانی، موجه جلوه دادن جنگ و گرفتن سر پل را پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ناگزیر شدند که شکل، صورت و هدف جنگ را تغییر دهند اما به شکست در جنگ و در عملیات نظامی اعتراف کردند.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود نتیجه جنگ علیه یمن را هوشمندی انصارالله و وارد کردن ضربات پی‌درپی به دشمنان عنوان و ابراز کرد: انصارالله نیروی شافعی‌ها را وارد میدان درگیری کرد و آنان با ضربه شافعی‌ها دچار شکست شدند.

وی با بیان این‌که انصارالله از طریق وارد کردن شافعی‌ها، توطئه سعودی‌ها و آمریکایی‌ها را برای طائفه‌ای کردن جنگ خنثی کرد، گفت: امروز جنگ شافعی‌ها با متجاوزانی است که از کشورهای عربی وارد کشور یمن شده‌اند؛ آنان با کمک انصارالله، دست‌کم دو هزار نفر از متخاصمان را به هلاکت رسانده‌اند و پنج هزار نفر را نیز به اسارت درآورده‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: انصارالله مغلوب و مرعوب نشده و با تسلط بر خود، شرایط میدانی را به نحو بسیار عالی و درخشان هدایت کرده و توانسته ضرباتی که تاکنون سابقه نداشته به ائتلاف عربی غربی وارد کند.

وی با بیان این‌که دشمنان می‌گفتند چون دسترسی ایران به یمن آسان نیست یمنی‌ها را می‌توان مغلوب کرد، همدردی و پشتیبانی از یمنی‌ها، اراده قوی‌تر در مجامع تصمیم‌گیری برای به خاک مالاندن پوزه کثیف سعودی‌ها و آمریکایی‌ها و شکل‌دهی نهضت کمک‌رسانی مالی به مردم یمن از طریق سازمان‌های مردمی را انتظار مردم یمن از ملت ایران عنوان کرد./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات