۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۶۹۸۲۸
آیت الله مقتدایی:

مبلغان به تفسیر قرآن توجه ویژه داشته باشند

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مبلغان باید برای قرآن و تفسیر و معارف قرآنی اهمیت ویژه ای قائل باشند، مطالب مفسران در زمان تبلیغ باید به صورت کتاب، مقاله و نشریه در آید تا مورد استفاده همگان قرار گیرد.
مراسم اختتامیه طرح اعزام اساتید تفسیر قرآن حوزه با حضور و سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم اختتامیه طرح اعزام اساتید تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به برکات بیت علامه طباطبایی گفت: برکات این بیت از ویژگی های مرحوم علامه طباطبایی مانند صداقت، خلوص و تواضع است که روش انبیا و ائمه طاهرین(ع) را در پیش گرفته بودند.

وی افزود: تواضع مرحوم علامه طباطبایی بی نظیر بود، مرحوم علامه در بین حوزه و علما عظمت داشت اما بسیار با تواضع برخورد می کرد، بیت علامه طباطبایی مرکز علم و اخلاق بود و این که امروز بیت ایشان به دارالقرآن تبدیل شده نشانه خلوص ایشان است.

آیت الله مقتدایی با تقدیر از برنامه اعزام مفسر به سراسر کشور اظهار داشت: واقعا این برنامه بسیار با عظمت است که 160 مفسر در بین مردم حضور پیدا کرده و از فرصت تبلیغی نهایت استفاده را انجام دهند، این برنامه از عنایات الهی است.

وی ادامه داد: مبلغان باید برای قرآن و تفسیر و معارف قرآنی اهمیت ویژه ای قائل باشند، مطالب مفسران در زمان تبلیغ باید به صورت کتاب، مقاله و نشریه در آید تا مورد استفاده همگان قرار گیرد و منحصر در مکانی خاص نشود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که باید فعالیت های تفسیری و تبلیغی را ماندگار کرد، ابراز داشت: تصمیم گیران مجمع عالی تفسیر می توانند موضوعاتی را انتخاب کنند تا مفسران به صورت هدفمند تر به تبلیغ معارف قرآنی بپردازند.

وی عنوان کرد: نباید به گونه ای باشد که فعالیت های تفسیری ماندگار نشود، بلکه باید با تدبیر کاری کرد تا فعالیت ها ماندگار شود و همه بتوانند مسائل را مورد استفاده قرار دهند، اساتید تفسیر و فعالان قرآنی باید به خود افتخار کنند که در مسیر قرآن کریم هستند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات