۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۶۹۶۵۹
کارشناس عرصه کودک و نوجوان مطرح کرد؛

شروط استفاده بهینه از فرصت تبلیغی تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو گفت: تابستان یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند بهترین زمان استفاده از موقعیت تبلیغی برای یک طلبه باشد، مشروط بر این‌که مبلغ چند مسأله را مورد توجه قرار دهد.
حجت الاسلام راستگو

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو، کارشناس عرصه کودک و نوجوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیت‌های درسی و تبلیغی ایام تعطیلی تابستان اظهار داشت: برای یک طلبه فاضل و فعال زمان و مکان مطرح نیست و در هر زمان و مکانی که قرار بگیرد، به کار تبلیغی خود ادامه داده و حتی اگر در سفر، قطار یا غیر آن باشد تبلیغ را رها نمی‌کند.

این کارشناس عرصه کودک و نوجوان ادامه داد: تابستان یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند بهترین زمان استفاده از موقعیت تبلیغی برای یک طلبه باشد، مشروط بر این‌که مبلغ چند مسأله را مورد توجه قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو به تبیین اولین شرط استفاده بهینه از فرصت تعطیلی برای تبلیغ پرداخت و بیان کرد: شرط نخست داشتن محتوای لازم و کامل است که همیشه از معلومات قبلی خود استفاده نکند، برای هر برنامه‌ای بایستی طرح بحث داشته و بتواند مطالعات جدید داشته باشد، به تفسیر و روایات رجوع و از تاریخ اسلام و قصص انبیاء و اولیای الهی استفاده کند و بر مطالب روانشناسی، جامعه شناسی و مخصوصا ادبیات مخاطب مسلط باشد که مسأله خیلی مهمی است.

وی اضافه کرد: شرط دوم شناخت موقعیت مکانی و زمانی است، مبلغ بداند به کدام منطقه می‌رود و نسبت به زبان، نژاد، دین، آداب و رسوم سنتی و اسلامی و اطلاعات خاص آنها شناخت داشته باشد و متناسب با آن محیط باید مطالب خود را انتخاب و تهیه کند.

این کارشناس دینی افزود: شرط سوم این است که از نظر روانشناسی بایستی نسبت به ادبیات و روان مخاطب آگاهی داشته باشد، چراکه برای هر کدام از کودک، نوجوان، دختر و پسر، بزرگسال، خانواده‌ها، فرهیختگان، متخصصان و... ادبیاتی جداگانه وارد شده است و هر کدام زبان خاص خود را دارند، به همین دلیل بایستی به انواع روش‌های تبلیغی آگاه و مسلط باشد.

وی با اشاره به آیه 39 سوره احزاب بیان کرد: به فرموده خداوند در قرآن کریم، مبلغان کسانی هستند که رسالات خدا را تبلیغ می‌کنند نه رسالت، بنابراین رسالت و رساندن هر موضوعی متفاوت با دیگر موضوعات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو تأکید کرد: اگر طلبه نسبت به این رسالت‌ها آگاه باشد، می‌تواند در ایام تابستان با هماهنگی مراکز اعزام منطقه‌ای را در اختیار بگیرد و با برنامه‌ریزی و طرح بحث قبلی برنامه‌ای را برای آن منطقه و مخاطبان آن اجرا کند.

وی ادامه داد: اگر این مخاطبان دانش‌آموزان باشند، به فنون و تخصص‌های بیشتری نیاز و در صورتی که بزرگسال باشند، کار راحت‌تر است، اگر اهل مطالعه، کتاب و برنامه‌های فرهنگی باشند، به نحوی و اگر نباشند به شیوه‌ای دیگر بایستی با آنها سخن گفت.

این کارشناس عرصه کودک و نوجوان در پایان بیان کرد: این مواردی است که در تابستان به دلیل وجود فرصت تعطیلی بیشتر دانش‌‌آموزان و مخاطبان می‌تواند تأثیر بیشتری را بر روی آنها داشته باشد./876/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات