۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۶۹۶۰۳
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

تمام تلاش دشمن زمین زدن مقاومت و حذف فلسطین است| انقلاب تنها یاور فلسطین در مسیر مقاومت است

ابوشریف با بیان این‌که تمام تلاش دشمن زمین زدن مقاومت و حذف فلسطین است، انقلاب اسلامی را تنها یاور فلسطین برای مقاومت در برابر ظالمان دانست.
دکتر ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران | نشست فلسطین و دفاع از مظلوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، در دومین نشست از سلسه نشست های علمی تمدن اسلامی؛ راهبرد مقاومت با موضوع " فلسطین و دفاع از مظلوم" که در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های مختلف فلسطینی از گذشته تاکنون اظهار داشت: جنبش جهاد اسلامی فلسطین یک جنبش فلسطینی ملی با مرجعیت اسلام است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: رهبری عمده فعالیت‌های ملی در فلسطین از سال 1917میلادی که توسط انگلستان اشغال شد تا سال 1948 که رژیم صهیونیستی تشکیل شد، بر عهده اسلام گرایان بود.

وی افزود: پس از سال 1948 میلادی یک جریان ملی‌گرای چپ‌گرا شکل گرفته و به صحنه آمد و دیگر رهبری اسلام‌گرا رهبری جریان فلسطینی را بر عهده نداشت، البته این به معنای غیرمسلمان بودن رهبران آنها نیست، بلکه رهبری جریان اسلام‌گرا نبود و امثال جریان فتح ملی گرا و قوم‌گرا بودند.

ابوشریف با بیان این‌که جنبش‌های اسلامی پس از سال 1948 میلادی فعالیت خاصی نداشتند‌، گفت: یکی دیگر از جنبش‌های موجود در آن زمان، اخوان المسلمین بود که فعالیت‌های چندانی نداشت و تا اواخر دهه هفتاد میلادی فرماندهی مبارزه را عهده‌دار نبود.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: در اواخر دهه هفتاد میلادی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید که تحول و زلزله بزرگی را در فلسطین ایجاد کرد، البته تا قبل از آن جنبش‌های اسلامی موجود این ایده را داشتند که باید فلسطین و اسلام را به عنوان معادله در جریان‌های فلسطینی قرار داد که این مسأله تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ادامه پیدا کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران نقش بسیار بزرگی در شکل‌گیری و گسترش جنبش‌های جهادی در منطقه و خصوصا در فلسطین داشته است، گفت: انقلاب اسلامی یک زلزله‌ای را در منطقه ایجاد کرد که بخشی از آن هم به فلسطین کشیده شد و به دلیل همین انقلاب ایران بود که بخشی اعظمی از فلسطین به سوی اسلام و اسلام‌گرایی روی‌ آورد.

وی درباره خط فکری جنبش جهاد اسلامی بیان کرد: جنبش جهاد اسلامی یک جنبش اسلام گرای میانه‌رو و معتدل است و براساس مذهب نیست و بر اساس آیات قرآن کریم به تمام مسلمانان دنیا به عنوان یک امت واحده نگاه می‌کند.

ابوشریف ادامه داد: با این‌که مذهب جنبش جهاد، سنی است، اما بیشترین تأثیر را از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) گرفته است، چراکه ایشان را یک عالم مسلمان و الگوی عرفانی می‌دانستند و اعتقاد آنها این بود که امام راحل و انقلاب ایران می‌تواند راه و ارزیابی صحیحی از اسلام را نشان دهد، این دیدگاهی است که جنبش جهاد اسلامی از ابتدا داشته و در حال حاضر هم معتقد به آن است.

وی با بیان این‌که این جنبش به مذاهب اسلامی نگاه نمی‌کند و تنها به موضع مسلمانان نگاه می‌کند، گفت: ممکن است کسی شیعه یا سنی مذهب باشد و برای فلسطین و آرمان‌های آن کاری نکند که این ارزشی برای جنبش جهاد اسلامی ندارد و در سوی دیگر کسی همچون امام راحل، امام خامنه‌ای و سید حسن نصرالله به یاری فلسطین و آرمان‌های آن بشتابد که مورد احترام جنبش قرار می‌گیرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران خاطرنشان کرد: جنبش جهاد اسلامی از سالی که تأسیس شد، صدها شهید را تقدیم راه فلسطین کرده، هزاران اسیر را در طول مبارزه داشته، اما خط فکری و حرکتی این جنبش به هیچ عنوان تغییر نکرده است.

وی با اشاره به روایتی بیان کرد: خداوند انبیا را فرستاده است تا با ظلم مبارزه و انسان را از بردگی و بندگی شیطان به بندگی خداوند درآورند، اسلام برای رفع ظلم از انسان و بشریت آمده است.

ابوشریف به آیه 13 سوره حجرات اشاره کرد و گفت: اسلام انقلابی بود که پیامبران ایجاد کردند و هدف برتری نژادی، تبدیل مستکبر به مستضعف و بالعکس نبود، بلکه هدف رفع ظلم، ایجاد و بسط عدالت و رسیدن انسان‌ها به تقوا بود که نمونه امروز آن انقلاب حضرت امام خمینی(ره) است که با رهبری مثال زدنی خود برای پیاده سازی اهداف و مفاهیم اسلامی آمد.

وی تأکید کرد: یاری مظلوم و مبارزه با ظالم یکی از اهدافی است که انقلاب اسلامی آن را دنبال کرده است و در تمام سطوح باید دنبال شود، همان‌طور که یک قاضی بایستی دشمن ظالم و یاور مظلوم باشد، در سیاست هم این‌گونه است و هدف باید آزادی بشر از دست ظالمان باشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان این‌که ملاک برای جنبش جهاد اسلامی تقوا است، گفت: این جنبش همیشه از مردم مظلوم یمن دفاع کرده است، اما متأسفانه برخی کشورها که خود را اسلامی می‌دانند، تجاوز و جنگی بزرگ علیه مردم یمن با هدف تحقق اهداف رژیم صهیونیستی راه‌ انداخته‌اند.

وی با اشاره به کمک‌های مادی و تسلیحاتی عربستان و امارات به جریان‌های تکفیری بیان کرد: اگر دقت شود، متوجه می‌شوید که پول و ثروت دولت سعودی و امارات به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا و علیه مردم عراق و تمام مستضعفین خرج و استفاده می‌شود‌، در حال حاضر عربستان و امارات برای تحقق اهداف گروه‌های تکفیری و خلاف اهداف اسلامی، میلیاردها دلار در سوریه و یمن خرج می‌کنند، اما ریالی برای مقاومت خرج نکرده‌اند.

ابوشریف تأکید کرد: خط جنبش جهاد اسلامی، خط اسلام صریح است که معتقد به دفاع از مسلمانان در برابر مشرکین است، این جنبش در کنار مستضعفین در برابر جنگ‌های ظالمانه ایستاده است، اما در این زمینه تنها یاور جنبش، انقلاب اسلامی ایران بود که از ابتدای انقلاب از فلسطین حمایت کرد.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود و رمضان عبدالله با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در آن دیدار تأکید کردند که دفاع از فلسطین دفاع از اسلام است و آقای رمضان عبدالله در پاسخ به رهبر معظم انقلاب گفتند، دفاع از ایران، دفاع از اسلام است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان این‌که جنایات اسراییل علیه مردم فلسطین یک جنایت سازمان‌یافته شده بود، گفت: هدف این جنایت فقط کشتن تعدادی زن و بچه نبود، بلکه با هدف بیرون راندن مردم فلسطین از سرزمین خود بود، آنچه از سال 1917 میلادی اتفاق افتاده است، نه تنها جنایت ضد مردم فلسطین بوده که جنایت ضدبشری بوده است.

وی با اشاره به اشغال فلسطین توسط انگلیسی‌ها بیان مطرح کرد: ژنرال آلنبی فرمانده نیروهای بریتانیایی همراه با بیش از 300هزار نیرو در سال 1917 میلادی وارد فلسطین شده و آن را اشغال کردند و مدافعان قدس بیشتر از 25 هزار نفر برای دفاع از سرزمین خود شهید دادند و از همین رو این یک جنگ ساده نبود و جنگی تمام عیار علیه ملت مستضعف بود، چراکه در سال 1916 میلادی امپراطوری عثمانی از هم پاشیده شد و مردم فلسطین هم بخشی از آن بودند و هنگام جنگ، نیرویی برای دفاع از خود نداشتند.

ابوشریف تأکید کرد: صهیونیست‌ها دروغ‌هایی را تحت عنوان سابقه 3 هزار ساله خود در سرزمین فلسطین مطرح کردند که کاملا کذب و بی‌اساس است و در صورت باور این دروغ بایستی تمام تاریخ کره زمین را تغییر داد.

وی به مظلومیت مردم فلسطین اشاره و مطرح کرد: این مسأله ادامه پیدا کرد تا سال 1948 میلادی که رژیم صهیونیستی تشکیل شد و دو سوم فلسطینیان را از سرزمین فلسطین اخراج و 120 جنایت و کشتار مرتکب شدند و 531 شهر و روستا را به طور کامل نابود کردند، حتی الان هم به مردم فلسطین هیچ حقی را نمی‌دهند و این در حالی است که تعداد کل فلسطینیان دنیا از تعداد کل یهودیان در دنیا بیشتر است، زیرا تعداد فلسطینیان 14 میلیون و تعداد یهودیان 13 میلیون نفر است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان این‌که در جنایت علیه مردم فلسطین فقط یهودیان دخیل نبوده‌اند، گفت: طرف‌های دیگری همچون انگلستان، طرف‌های غربی، سازمان ملل در این جنایت سهیم بودند و متأسفانه در حال حاضر هم شاهد جنایات دیگری از آنها هستیم.

وی افزود: آمریکا به جای این‌که به عنوان یک ابرقدرت در یونیسف طرف کشورهای مورد ظلم را بگیرد، همیشه طرف جنایتکار را لحاظ کرد و به این صورت همیشه شاهد زیرپا گذاشتن موازین اخلاقی از سوی آمریکا بوده‌ایم.

ابوشریف بیان کرد: مسأله فلسطین ابتدا یک مسأله انسانی و بعد یک مسأله اسلامی است، چراکه در واقع قدس فقط ملک فلسطین نیست، بلکه ملک تمام مسلمان‌ها است و همه وظیفه دارند که از آن دفاع کنند و به نظر دفاع از مسأله فلسطین یک واجب دینی و بر گردن همه مسلمانان است.

وی تصریح کرد: سیاست کشورهای عربی مانند سعودی و امارات برای مردم فلسطین کاملا مشخص و روشن است و مردم فلسطین هیچ اعتقادی به این رؤسای عربی و به ظاهر اسلامی ندارند و می‌دانند که کشورهای عربی آمده‌اند تا رژیم صهیونیستی را به‌عنوان یک کمربند امنیتی حفظ کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تأکید کرد: هزینه‌های زیادی از سوی کشورهای عربستان و امارات در فلسطین می‌شود که هدف آن ظاهرسازی و تغییر موضع برخی از اشخاص فلسطینی است، نه برای تثبیت موضع، گاهی این رقم‌ها در طول سال به صدها میلیار دلار می‌رسد، اما به هیچ وجه برای کمک به محور مقاومت نیست.

وی درباره هدف از ارائه قرارداد قرن به تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این قرارداد به این شرط ارائه شده است که حالت خودگردانی داشته باشد، اما هیچ کشوری با نام فلسطین وجود نداشته باشد و موضوع انسانی را هم می‌خواهند حل کنند که نیازمند پول زیادی است و کشورهای عربستان، امارات و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس به دو شرط حاضر به پرداخت آن هستند.

ابوشریف افزود: شرط نخست آنها تسلیم مقاومت و به احتزاز درآوردن پرچم سفید و دیگر زمین گذاشتن سلاح از سوی مقاومت است، اگر این دو شرط انجام شود، حاضر هستند پول زیادی را خرج کنند، اما هدف نهایی آنها حذف مسأله فلسطین است.

وی در پایان تصریح کرد: کمک‌های ایران به نسبت هزینه‌های کشورهای مقابل زیاد و مادی نیست، بیشتر کمک‌های آموزشی و پاک‌سازی است، اما ویژگی اصلی کمک‌های ایران این است که در مسیر صحیح قرار دارد و خداوند هم به این کمک برکت می‌دهد./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات