۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۶۹۵۹۶
مدیر گروه تبلیغی جهادی پیروان ولایت مطرح کرد؛

نقش فرهنگ جهادی در تبلیغ دین | تحصیل علم مانعی در راه تبلیغ نیست

مدیر گروه تبلیغی جهادی پیروان ولایت گفت: هیچ چیزی بهتر از فرهنگ جهادی نمی تواند در راستای تبلیغ دین موثر واقع شود.
جهادی تبلیغ جهادی

حجت الاسلام سید حسین فاطمی نسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مؤلفه ­های شخصیتی مبلغان جهادی اظهار داشت: با توجه به این که تبلیغ سختی هایی را دارد، مبلغ جهادی باید بتواند خود را با شرایط وفق دهد. مؤلفه دیگر برای مبلغ جهادی این است که باید شیوه بیان خوبی داشته باشد تا بتواند مخاطب خود را جذب کرده و بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد و باید از لحاظ علمی و اخلاقی نیز در سطح بالایی باشد.

وی با اشاره به نقش فرهنگ جهادی در تبلیغ دین گفت: هیچ چیزی بهتر از فرهنگ جهادی نمی تواند در راستای تبلیغی دین موثر واقع شود. مبلغان جهادی باید با برنامه و هدف باشد و از لحاظ علمی با دست پر در مناطق تبلیغی حاضر شوند.

مدیر گروه تبلیغی جهادی پیروان ولایت با بیان این که تبلیغ باید با برنامه ریزی قبلی و با هدف از سوی ارگان های تبلیغی باشد، تصریح کرد: اگر تبلیغ به صورت جهادی پیش رود و هدف مبلغان سوق دادن مردم به سمت دین باشد، استقبال از تبلیغ آنها بالا می رود. اگر گروه های سنتی به همین صورت پیش بروند، اثرات خوبی را در سراسر کشور در بر خواهد داشت.

وی با تأکید بر پرهیز از مانع تراشی در کارِ گروه های تبلیغی افزود: مهم ترین کار در راستای دوری از موازی کاری های تبلیغی گروه های جهادی این است که گروه های مرتبط با ارگان های تبلیغی سازماندهی شوند و نشستی بین گروه ها تشکیل صورت بگیرد و همچنین و نباید در راستای کارِ گروه ها مانع تراشی شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به این که تبلیغ مبلغ را متوجه کمبودهای تبلیغی خود می کند، اظهار داشت: اگر مبلغ به تبلیغ برود، ثمر کار خود را می بیند و پس از ایام تبلیغی درصدد رفع کمبودهای تبلیغ خود بر می آید و از لحاظ علمی بیشتر به تحقیق می پردازد و به تجربه کاری دست می یابد.

وی خاطرنشان کرد: علم تنها کسب کردن نیست بلکه باید آن را ترویج داد؛ تحصیل علم نه تنها مانعی در راه تبلیغ نیست بلکه سبب پیشرفت در تحصیل علم خواهد شد./822/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات