۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۶۹۵۹۰
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «اسلام جهانی شدن، جهانی سازی» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «اسلام جهانی شدن، جهانی سازی» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
کتاب «اسلام جهانی شدن، جهانی سازی»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «اسلام جهانی شدن، جهانی سازی» اظهار داشت: موضوع کتاب تحلیلی از مسأله جهانی شدن و نسبت آن با دین اسلام و آموزه‌های اسلامی است. در ابتدای این اثر تعریفی از جهانی‌سازی از منظر جهان لیبرال مطرح شده و پس از آن چرایی، چیستی و هستی‌شناسی آن و برخی از نظریه‌های رایج در این زمینه بیان شده است. آنگاه مبانی، ابعاد، مراحل و پیامدهای جهانی‌سازی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بررسی و رفتار نظام استعماری و سرمایه‌داری با این مقوله در حوزه‌های مختلف تبیین شده است. آنگاه از منظری اسلامی و با اتکاء به تعالیم دین اسلام به مقوله جهانی‌سازی نگریسته شده و ارتباط این موضوع با مسأله مهدویت و تشکیل حکومت جهانی اسلام تحلیل شده است.

وی گفت: در بخش بعدی کتاب برخی از موانع، هشدارها، فرصت‌ها، چالش‌ها و راهبردهای لازم برای رویارویی با مقوله جهانی شدن به ویژه برای جمهوری اسلامی ایران بیان شده و بر ضرورت آمادگی همه‌جانبه برای رویارویی با آن و ذوب نشدن در فرهنگ و آموزه‌های غربی مورد تأکید شده است.

در ادامه، مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به معرفی کتاب «اسلام جهانی شدن، جهانی سازی» پرداخت و گفت: این کتاب نوشته مهدی امیدی است که در جامعه المصطفی العالمیه تهیه شده و در انتشارات مرکز بين المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص) به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: کتاب «اسلام جهانی شدن، جهانی سازی» در312 صفحه به زبان فارسی و قیمت 145000 ریال در سال 1393 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 36000 ریال منتشر کرده است.

پهلوانی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./۸۲۲/ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات