۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۶۹۵۰۱
آیت الله علوی گرگانی:

رسالت تبلیغی حوزه های علمیه نباید زمین بماند | طلاب از فرصت های تبلیغی برای ابلاغ پیام دین استفاده کنند

حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی با بیان این که لباس روحانیت لباس تبلیغ است، گفت: باید وظایف خود را انجام داده و سختی‌ها مانع ادامه راه نشود، طلاب نباید اجازه دهند که رسال تبلیغی حوزه علمیه بر زمین بماند.
آیت الله علوی گرگانی حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از نمایندگان طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی با بیان این‌که مطلب مهمی که در دین اسلام مورد سفارش و عنایت قرار گرفته، مسأله تقوا است، اظهار داشت: خداوند در آیات فراوانی از قرآن نسبت به این امر گوشزد کرده‌ است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: هرچه در قرآن ذکر شود، نشان از اهمیت آن است، مسأله تقوا که مورد تأکید خداوند قرار گرفته است و نشان از اهمیت والای آن به‌ویژه برای اهالی علم دارد.

وی افزود: کسانی که اطلاعات علمی دارند، اگر پایه‌های علم خود را بر تقوا قرار دهند، برکات و موفقیت‌های زیادی شامل حال آنها خواهد شد و همچنین طبق فرموده قرآن لغزش‌های آنها از بین رفته و جایگاه آنها بهشت خواهد بود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: اهمیتی که خداوند نسبت به تقوای اهل علم و کتاب قائل شده، نشان دهنده‌ این است که بایستی طلاب علوم دینی را به سوی تقوا دعوت کرد تا رفتار و گفتار آنها براساس تقوا پیش رود.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) بیان کرد: هرچند در کلام ائمه طاهرین(ع) برای تقوا تعبیرات مختلفی وجود دارد، اما در سخنان گهربار حضرت علی(ع) برای تقوا چهار پایه بیان شده است که شیعیان و اهل تسنن این روایت را نقل کرده‌اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: نخستین مصداق تقوا، ترس از خدا است که به نظر اساس و اصول تقوا به شمار می رود، این‌که انسان از خداوند ترس داشته باشد، نعمت بسیار بزرگی است.

وی افزود: انسان باید به قرآن عمل کند و آن را دستور العمل در زندگی خود قرار دهد، دیگر پایه تقوا قناعت نسبت به نعمت‌هایی است که از سوی خداوند به او داده شده است و در پایه آخر تقوا مهیا کردن برای رفتن به سوی سرای ابدیت و فراهم کردن کارهای آخرتی در دنیا است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خطاب به نمایندگان طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی بیان کرد: کسانی که نماینده و زمامدار امور آنها هستند باید طلاب را به سوی این چهار پایه تقوا دعوت کرده و با تشکیل جلساتی به صورت ماهانه یا سالانه با حضور علما و بزرگان کلاس و مکتبی برای رشد تقوای آنها فراهم کنید.

وی اضافه کرد: این امر باعث می‌شود که طلاب متوجه سختی‌های دنیا شده و با استقامت، خود را آماده رویارویی با مشکلاتی کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: لباس مقدس روحانیت، لباس تبلیغ است، به همین خاطر باید وظایف و رسالات خود را نسبت به این امر مهم انجام داده و سختی‌ها مانع او از ادامه این راه نشود، طلاب نباید در ماه‌های تبلیغی در قم و خانه خود بمانند که این رسالت تبلیغی زمین بماند./۸۷۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات