۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۳۷۸
تحلیلگر مسائل بین الملل:

بهبود وضعیت اقتصادی عامل انتخاب دوباره اردوغان است

هانی زاده با اشاره به انتخاب مجدد اردوغان به ریاست جمهوری ترکیه، گفت: رجب طیب اردوغان در طول ریاست توانست در حوزه اقتصاد داخلی نقش تأثیرگذاری ایفا کند.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به انتخاب مجدد اردوغان به ریاست جمهوری ترکیه ابراز داشت: سیاست دولت اردوغان همچون گذشته ادامه خواهد داشت و تغییر اساسی در نگرش حاکمیتی ترکیه نسبت فضای داخلی و منطقه ای صورت نخواهد گرفت و نقش تخریبی حزب توسعه و عدالت در سوریه و عراق ادامه خواهدیافت.

تحلیلگر مسائل بین الملل عنوان داشت: رجب طیب اردوغان در طول ریاست توانست در حوزه اقتصاد داخلی نقش تأثیرگذاری ایفا کند و وضعیت اقتصادی ترکیه را علی رغم فشارهای داخلی و کودتای نافرجام بهبود ببخشد که به واقع تنها امتیاز دولت اردوغان بود.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز یادآور شد که اختلافات ترکیه و آمریکا؛ جایگاه حزب توسعه و عدالت و شخص اردوغان را در میان اسلامگرایان ترکیه افزایش داده و کمک کرد تا اردوغان به عنوان رییس جمهور و آن هم با 54 درصد آراء مجددا انتخاب شود.

هانی زاده ادامه داد: به نظر می آید که ترکیه با پیروزی مجدد اردوغان شاهد چالش های جدیدی خواهد شد، فتح الله گولن دشمن سرسخت اردوغان بیکار نخواهد ماند و تحرکاتی انجام می دهد، اختلافات با عراق و سوریه افزایش پیدا می کند.

وی گفت: اردوغان تلاش خواهد کرد تا در منطقه نقش بیشتر و پررنگ تری داشته و خود را به عنوان یک امپراتور اسلامی مطرح کند.

تحلیلگر مسائل به عضویت ترکیه در ناتو اشاره و تصریح کرد: ترکیه عضو فعال ناتو است و همه تسلیحات ترکیه در چارچوب ناتو قرار دارد و ناتو اجازه گرایش نظامی و سیاسی ترکیه به روسیه را نخواهد داد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز موفقیت ترکیه در خریداری سامانه S400 از روسیه را سبب گسترش اختلافات این کشور با آمریکا و کشورهای عضو ناتو دانست./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات