۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۶۹۳۴۰
مسؤول قرارگاه جهادی الهادی خبر داد؛

استقرار گروه های جهادی تبلیغی در مناطق آسیب پذیر

مسؤول قرارگاه جهادی اجتماعی الهادی مازندران از آغاز به کار فعالیت های تبلیغی این قرارگاه جهادی از روز گذشته در شهرهای مختلف استان با همکاری طلاب جوان خبر داد.
تبلیغ در مناطق محروم

حجت الاسلام سید مرتضی پورعلی، مسؤول قرارگاه جهادی اجتماعی الهادی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر از آغاز به کار فعالیت های تبلیغی این قرارگاه جهادی از روز گذشته در شهرهای مختلف استان با همکاری طلاب جوان خبر داد.

وی با بیان این که فعالیت این قرارگاه تبلیغی کاملاً خودجوش و در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی و اجتماعی است، افزود: قرارگاه جهادی الهادی محصول تجمیع چندین گروه فرهنگی تبلیغی شهرهای مختلف استان است که منظور تحقق برنامه ای هدفمند و اثرگذاری مطلوب در حوزه فرهنگی و دینی شکل گرفته است.

حجت الاسلام پور علی محور فعالیت های تبلیغی قرارگاه جهادی الهادی مازندران را در حوزه آسیب های اجتماعی و فرهنگی دانست و بیان داشت: این قرارگاه با استقرار یک گروه جهادی در هر شهرستان در جهت کاهش این آسیب های اجتماعی تلاش خواهد کرد.

مسؤول قرارگاه جهادی الهادی مازندران با اشاره به این که در سال های گذشته هر یک از گروه های تبلیغی به صورت خودجوش و کاملاً مردمی در مناطق آسیب پذیر استان به اجرای برنامه های تبلیغی می پرداختند، افزود: امسال برنامه های تبلیغی و فرهنگی این گروه های تبلیغی به صورت منسجم تر و زیر چتر یک قرارگاه جهادی آغاز شده است.

وی، تحکیم بنیان خانواده، تقویت فرهنگ عفاف و حجاب، پر کردن اوقات فراغت، اجرای برنامه های فرهنگی و دینی، پاسخگویی به سؤوالات و شبهات دینی و همچنین ساماندهی سواحل را از جمله مهم ترین اهداف و برنامه های این قرارگاه و گروه های جهادی تابعه آن در شهرستان ها دانست.

حجت الاسلام پورعلی با بیان این که اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در قالب یک قرارگاه جهادی اثرگذاری برنامه ها را دو چندان خواهد کرد و از هدر رفت پتانسیل و ظرفیت های موجود جلوگیری خواهد کرد، بیان داشت: با توجه به هدفگذاری فرهنگی در این قرارگاه، مسیر رسیدن به اهداف مشخص شده آسان تر خواهد شد.

مسؤول قرارگاه جهادی اجتماعی الهادی مازندران با اشاره به این که فعالان فرهنگی و تبلیغی که در این قرارگاه حضور دارند سربازان نظام و رهبری انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: هدف این قرارگاه کمک به مسؤولان کشور به منظور کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی و همچنین تقویت مبانی دینی و اعتقادی در جامعه است.

حجت الاسلام پور علی با اشاره به این که متأسفانه امروز آسیب های بسیار فرهنگی و اجتماعی در جامعه وجود دارد که باید برای آن راه حلی مناسبی پیدا کرد، بیان داشت: تنها با شعار دادن و اقدامات نمایشی نمی توان این آسیب ها را کاهش داد بلکه نیازمند اقدامات جهادی هستیم.

وی با بیان این که متأسفانه مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی و پتانسیل بالای گردشگری که دارد سالانه و به ویژه در فصل تابستان پذیرای مسافران میلیونی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه این حضور همواره با بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری نیز همراه بوده است.

مسؤول قرارگاه جهادی اجتماعی الهادی مازندران با اشاره به این که آسیب های فرهنگی و اجتماعی خسارت های جبران ناپذیری را برای جامعه متدین و انقلابی ما در پی داشته است، افزود: خوشبختانه در سال های اخیر با فعالیت های تبلیغی مناسب گروه های جهادی در سواحل دریا و مناطق جنگلی آسیب پذیر شاهد رضایت مردم متدین هستیم.

حجت الاسلام پور علی با بیان این که کشور را باید با مدیریت جهادی و تفکر انقلابی هدایت کند، افزود: در حوزه مسائل فرهنگی و مبارزه با آسیب های اجتماعی نیز باید همیشه شیوه را دنبال کرد تا به اهداف اصلی دست یافت.

مسؤول قرارگاه جهادی اجتماعی الهادی مازندران با اشاره به این که هر یک گروه های جهادی تبلیغی این قرارگاه به تناسبت شرایط هر شهر و منطقه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، افزود: در حال حاضر و با توجه وضعیت شهرهای ساحلی تمرکز برنامه های فرهنگی و تبلیغی ما در این مناطق خواهد بود.

حجت الاسلام پور علی با بیان این که گروه های جهادی از غرب تا شرق مازندران حضور فعال خواهند داشت، بیان داشت: حضور پررنگ مبلغان دینی و طلاب جوان حوزه های علمیه از جمله شاخصه های مهم این گروه های جهادی است.

وی با اشاره به این که حضور طلاب جوان و ارتباط چهره به چهره با مردم اثرگذاری اهداف تبلیغی و فرهنگی را دو چندان خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در این گروه های جهادی از طلاب مستعد، خلاق و نخبه که در عرصه تبلیغی دارای مهارت بالایی هستند بهره گیریم./۹۵۰/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات